نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اولیای الهی تمام اعمال خود را برای رضای خدا خالص می‌کنند و تنها از خدا و عذاب جهنم می‌ترسند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان روز گذشته در جلسه "درس‌هایی از نهج البلاغه" با اشاره به نامه ۲۷ امیر مومنان امام علی (ع) به محمد بن ابی بکر گفت: این نامه دارای ۴ بخش اخلاق اجتماعی مدیران، پرهیزکاران و دنیای حلال، ضرورت یاد مرگ و نفاق و خطر منافقان است.

او به بخش دوم نامه ۲۷ نهج البلاغه مبنی بر ویژگی انسان‌های متقی اشاره کرد و افزود: امیرالمومنین علی (ع) در بیان ویژگی متقیان فرمودند که عمر انسان در حال سپری شدن است و آخرت با تأخیر می‌آید، بنابراین متقیان کسانی هستند که از عاجل دنیا به آجل آخرت عبور کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه قرآن می‌فرماید؛ آگاه باشید اولیای خدا ترس و حزن ندارند، اظهار داشت: اولیای الهی تنها از خدا و عذاب جهنم می‌ترسند و بر این اساس بود که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از هیچکس در دنیا ترسی نداشت، اما از عذاب الهی می‌ترسید.

آیت الله فلاحتی عبادت تنها برای خدا را از ویژگی‌های اولیای الهی خواند و ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرماید که بعضی از مردم عمل آخرتی انجام می‌دهند تا به دنیا برسند در صورتی که همه مأمورند در دنیا تلاش کنند که به آخرت برسند.

او با اشاره به اینکه اولیای الهی تمام اعمال خود را برای رضای خدا خالص می‌کنند، تصریح کرد: اوج توحید در نماز است و شیطان هیچگاه نمی‌خواهد انسان به طرف توحید برود.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ویژگی دوم اولیای الهی اشاره کرد و گفت: در حالی که همه مردم به ظاهر دنیا توجه دارند، اولیای خدا به باطن دنیا توجه می‌کنند و آخرت را می‌بینند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه اولیای خدا باطن دنیا را می‌بینند، افزود: کسی که به باطن دنیا توجه دارد خدای متعال تلاش او را بی نصیب نمی‌گذارد.

او رها کردن دنیا را سومین ویژگی اولیای خدا عنوان کرد و یادآور شد: هنرمند کسی است که قبل از آنکه دنیا رهایش کند، دنیا را رها کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه عبرت از دنیا چهارمین ویژگی اولیای خدا است، ادامه داد: بدا به حال کسی که عبرت دیگران شود.
آیت الله فلاحتی به ویژگی دوم متقیان در نامه ۲۷ نهج البلاغه اشاره و تصریح کرد: متقیان با مردم در دنیا شریک هستند، اما با اهل دنیا با آخرت شان شریک نیستند، زیرا دنیاطلبان آخرت ندارند.

جلسه "درس‌هایی از نهج البلاغه" روز گذشته در مسجد قدس رشت برگزار و از طریق شبکه شاد برای تمام مدیران و معلمان آموزش و پرورش استان پخش شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.