مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت:لباس تشریفات نظامی دوران قاجار و یک جلد قرآن چاپ سنگی دوران قاجار به موزه قاجار تبریز اهدا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حمزه زاده مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی گفت:لباس تشریفات نظامی دوران قاجار و یک جلد قرآن چاپ سنگی دوران قاجار مربوط به حدود ۱۲۰ سال پیش و متعلق به سید صمد احمدی از شهدای حمله روس‌ها به ایران است که از سوی نوادگان او به موزه قاجار تبریز اهدا شده است.

حمزه زاده افزود: آذربایجان شرقی یکی از استان‌هایی است که از غنای فرهنگی و تاریخی بالایی برخوردار است به طوری که اکنون ۳۲ موزه در استان فعال هستند که از لحاظ تعداد بعد از تهران دومین استان کشور هستیم.

 او گفت: در سال ۱۴۰۰ هم ۱۰ موزه به تعداد موزه‌های استان افزوده خواهد شد لذا با توجه به وجود این تعداد موزه از شهروندان می‌خواهیم در صورت تمایل آثار قدیمی و تاریخی خود را به موزه‌های استان هدیه دهند.

 احمدی اهداکننده این آثار به موزه قاجار و از نوادگان سید صمد احمدی هم در این مراسم انگیزه خود را از این اقدام فرهنگی حفظ تاریخ و تمدن کشور و انتقال آن به نسل‌های آینده اعلام کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
این لباس متعلق به پدربزرگ مادری بنده بوده و تا حالا دست خونواده بوده که بنا بر وصیت پدربزرگم ، به موزه اهدا شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
تا حالا دست کی بوده؟
Canada
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
واقعا ممنون
افرین چه کار مثبتی کردند