مدیر پایگاه انتقال خون تربت حیدریه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳هزار و ۴۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون تربت حیدریه مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۶نفر موفق به اهدای خون شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا علاقمند مدیر پایگاه انتقال خون تربت حیدریه گفت: بر اساس آمار‌ها متاسفانه با شیوع کرونا آمار مراجعان به پایگاه انتقال خون تربت حیدریه با کاهش ۱۱ درصدی مواجه شده است.

او افزود: ذخایر خونی سیز نزولی داشته است و با توجه به اینکه این پایگاه به ۶ مرکز درمانی خدمات رسانی و معین مرکز استان است نیازمند حضور پر شور مردم هستیم.

مدیر پایگاه انتقال خون تربت حیدریه ادامه داد: این پایگاه به منظور رضایتمندی مردم و با وجود مشکل کمبود پرسنل، علاوه بر شیفت صبح، ۲ شیفت بعداز ظهر را از ابتدای اسفندماه امسال در روز‌های شنبه و سه‌شنبه از ساعت ۱۶ الی ۱۸ فعال کرده‌است.

علاقه‌مند بیان کرد: در شرایط کنونی به همه گروه‌های خونی نیاز مبرم داریم و پایگاه انتقال خون تربت حیدریه نیاز به فرآورده‌های خونی ۶ مرکز درمانی شهرستان‌های تربت حیدریه (۲ مرکز)، خواف (یک مرکز)، کاشمر (۲ مرکز) و رشتخوار (یک مرکز) را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.