امسال با صدور ۱۱۵ پروانه بهره برداری صنعتی در استان چهارمحال و بختیاری برای یک هزار و ۷۹۸ نفر در بخش صنعت اشتغالزایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهنام خسروی رئیس اداره طرح و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال با صدور ۱۱۵ پروانه بهره‌برداری صنعتی در این استان برای یک‌هزار و ۷۹۸ نفر در بخش صنعت اشتغالزایی شد.

او افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۵۵۴ فقره جواز تاسیس صنعتی در استان با اشتغالزایی برای ۱۱ هزار و ۴۱۷ نفر صادر شده است.


بیشتر بخوانید


خسروی اضافه کرد: وضعیت موجود جواز‌های تاسیس صنعتی در استان یک هزار و ۷۸۴ فقره است که این تعداد ۲.۳ درصد جواز تاسیس صنعتی در کشور است و برای این تعداد جواز تاسیس صنعتی ۱۸۷ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برابر ۱.۴ درصد سرمایه‌گذاری مجموع جواز‌های تاسیس صنعتی کشور پیش‌بینی شده است.

او ادامه داد: اشتغال پیش‌بینی شده در جواز‌های تاسیس صنعتی چهارمحال و بختیاری ۳۴ هزار نفر برابر ۱.۵ درصد کل کشور است.

خسروی گفت: از میان جواز‌های تاسیس صنعتی در استان تاکنون ۹۳۴ فقره با ۱۸۷ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ۲۲ هزار نفر اشتغالزایی منجر به صدور پروانه بهره‌برداری شده است.

او افزود: سهم چهارمحال و بختیاری نسبت به کشور در صدور پروانه‌های بهره‌برداری ۱.۲ درصد، در سرمایه‌گذاری ۳.۱ درصد و در اشتغال‌زایی یک درصد است.

خسروی اضافه کرد: از مجموع سرمایه‌گذاری صنعتی چهارمحال و بختیاری ۳۳ درصد در شهرستان شهرکرد، ۲۳ درصد در شهرستان بروجن، ۶ درصد در شهرستان فارسان، ۲۵ درصد در شهرستان لردگان، شش درصد در شهرستان کوهرنگ، سه درصد در شهرستان کیار، یک درصد در شهرستان بن و سه درصد در شهرستان سامان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.