آیت‌الله نوری همدانی در دیدار تولیت مسجد مقدس جمکران گفت:سال ۱۴۰۰ فرصتی برای انجام فعالیت‌های ریشه‌ای مهدوی باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین رحیمیان ،تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: این که ابتدا و انتهای سال ۱۴۰۰ به دو نیمه شعبان مزین شده، فرصتی است تا نهاد‌های دولتی و مردمی در جهت انجام کار‌های ریشه‌ای برای ایجاد انس و معرفت به حضرت حجت (عج) در جامعه و همچنین تبیین وظایف منتظران با همدلی و هم‌افزایی قدم‌هایی را بردارند.

او  مسئله مهدویت را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: باتوجه به این که دشمنان ما پس از ظهور اسلام و مشاهده قدرت و استقبال توده مردم از آن، شروع به تقابل‌های ریشه‌ای در این زمینه کردند ما نیز باید در مسیر تبلیغ اسلام و دفع فتنه دشمنان اقدامات ریشه‌ای انجام دهیم.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: باتوجه به این که مهدویت مقوله‌ای بسیار مهم و ویژه مشتمل بر معارف توحید، نبوت، امامت و ... است و دشمنان نیز هجمه‌های اساسی علیه آن دارند باید آحاد مردم و نهاد‌ها در این حوزه دغدغه داشته و کار‌های ریشه‌ای انجام دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که همه باید برای ایجاد معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) در جامعه اقدام کنند، ابراز امیدواری کرد که سال آینده مقدمه‌ای برای کار‌های عظیم و مستمر در جهت آمادگی برای طلوع خورشید عظمای ولایت باشد.

آیت الله نوری همدانی  در پایان مسجد مقدس جمکران را جایگاه مهمی برای تبیین و رساندن پیام اسلام و مهدویت به جهان دانست و بیان کرد: مسجد جمکران پایگاه امام عصر (عج) است و باید همواره برای پاسخگویی به دنیای تشنه معارف اهل‌بیت آمادگی داشته باشد و نهاد‌هایی مانند صداوسیما، ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و ... به‌صورت ویژه در سال آینده برای ترویج هر چه بهتر معارف مهدوی با مسئولان این مکان مقدس همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار