در مرحله جدید رنگ کرونای استان مرکزی به سمت نارنجی میل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بر اساس جدول جدید رنگ بندی شهر‌ها از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا برای شهرستان‌های استان مرکزی، یک شهرستان در استان نارنجی ۸ شهرستان زرد و ۳ شهرستان استان آبی هستند.

بنا براین و بر طبق آخرین تقسیم بندی‌های وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی رنگ بندی شهرستان‌های استان مرکزی از تاریخ ۲ اسفند شهرستان‌های اراک، ساوه، کمیجان، خنداب، شازند، محلات، دلیجان، فراهان زرد و شهرستان‌های زرندیه، تفرش، آشتیان آبی هستند.

بر این اساس نسبت به جدول رنگ بندی هفته پیش شهرستان خمین که در وضعیت زرد بود برای این هفته در وضعیت نارنجی قرار گرفت، شهرستان خنداب هم که هفته گذشته آبی بود به رنگ زرد تغییر وضعیت داده و تعداد شهرستان‌های آبی استان از ۴ شهرستان به ۳ شهرستان کاهش یافته است.

بنا براین کرونای استان مرکزی، به سمت نارنجی میل کرده و به جرأت می‌توان گفت کرونا ویروس به شدت در کمین است و به دنبال فرصت می‌گردد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه ۹۸ وارد کشور شد و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده گردید و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد؛ استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کووید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که شیوع ابتلا به کرونا ویروس داشت، با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما اکنون شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت نارنجی، زرد و آبی قرار دارند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.