۹۰ درصد محصولات کشاورزی صادر شده از گمرکات کشور از ابتدای امسال تا پایان آذرماه مربوط به مازندران بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،ابراهیم قربان‌نژاد مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت:  ۱۶۰ هزار و ۹۳۸ تن صادرات محصولات کشاورزی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از گمرکات کل کشور انجام شد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به مازندران بوده است.

او با بیان اینکه مازندران با توجه به تولیدات متنوع محصولات کشاورزی ظرفیت خوبی برای صادرات دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۳۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی مازندران تا پایان سال صادر شود.

قربان‌نژاد با بیان اینکه امسال برآورد تولید مرکبات در مازندران دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که ۳۵۰ هزار تن آن قابلیت صادرات دارد، گفت: سالانه محصولات کشاورزی مازندران به کشور‌های اروپایی، اوراسیا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مسایل مربوط به حمل و نقل محصول و کانتینر‌های یخچال‌دار از جمله مواردی است که صادرات محصولات کشاورزی را با مشکل روبه رو می‌کند.

او گفت: ۱۸۰ هزار تن مرکبات پارسال به کشور‌های خارجی صادر شد که ۱۶۰ هزار تن آن از تولیدات مازندران بوده است.

قربان نژاد افزود: با توجه به راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شهرسان جویبار سبب شد صادرات رونق بیشتری پیدا کند به گونه‌ای که از ابتدای امسال تا پایان دی ماه  ۲۳۷ تن مرکبات از این پایانه صادر شد در حالی که مدت مشابه پارسال حدود ۱۶۰ تن صادرات مرکبات داشتیم.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش امسال در اختیار صادرکنندگان محصولات کشاورزی قرار گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.