بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی فردا با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور در مازندران بهره برداری می‌شود.

خلیل قلی زاده مدیر عامل مرکز لجستیک و پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر جویبار در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: این پایانه صادراتی می‌تواند انواع سبزیجات، میوه جات و مواد پروتینی مانند ماهی را از ایران به خارج از کشور صادر کند.

او با بیان اینکه ساخت پایانه‌های صادراتی با هدف تسریع و تسهیل فرایند و افزایش امکان نظارت بر صادرات درسال ۱۳۸۳ از سوی دولت مصوب و مقرر شد، افزود: ساخت پایانه صادراتی روماک گستر پارس نیز از سال ۱۳۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و سرمایه گذاری ۷۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در جویبار آغاز شد.

قلی زاده ادامه داد: این پایانه صادراتی همه امکانات، تاسیسات و تجهیزات لازم برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی و تسهیل و تسریع صادرات بصورت یکپارچه و معرفی برند ایرانی در بازار‌های جهانی و توزیع مدرن محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار را فراهم کرده است.

مدیر عامل این پایانه صادراتی گفت: عملیات اجرایی مرحله نخست این پایانه آذرماه امسال به پایان رسید و با استقرار دفاتر گمرک، قرنطینه، استاندارد و موسسات مالی می‌تواند به فرایند صادرات منسجم کمک کند.

او با بیان اینکه ۳۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی با ایجاد زنجیره سرد، جداسازی، بسته بندی انجماد و ۹۰ هزار تن انواع محصولات در سردخانه‌های بالای صفر و زیرصفر درجه این پایانه نگهداری می‌شود.

قلی زاده ادامه داد: سورتینگ و بسته بندی روزانه سه هزار تن مرکبات، هزار و پانصد تن کیوی، تونل انجماد به ظرفیت نود تن در روز، سه خط تولید جعبه کارتونی به ظرفیت ۶ هزار جعبه در ساعت، وجود ۵۷ ساعت سالن سردخانه آمونیاکی در پایانه صادراتی روماک گستر تکمیل کننده زنجیره محصولات باغی و پروتئینی و کشاورزی کشور است.

مدیر عامل پایانه صادراتی روماک گستر پارس با بیان اینکه خطوط تولیدی این واحد مطابق بروزترین استاندارد‌های بین المللی طراحی و ساخته شده است، افزود: امکان اسکن و عکس برداری سه بعدی از برای سنجش کیفیت داخلی محصول، شناسایی و ردیابی محصولات بسته بندی شده، تشخیص صدمات محیطی میوه جات، توزین میوه به صورت دقیق و با سرعت بالا و اندازه گیری ابعاد انواع محصولات محصولاتی شایسته بازار‌های جهانی در این پایانه فراهم شده است.

او گفت: پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک گستر پارس با ایجاد مرکز بورس، حراج و قیمت گذاری محصولات کشاورزی سرآغاز حضور متفاوت کالای ایرانی در بازار‌های رقابتی جهان خواهد بود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار