معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: مردان بنا به دلایل زیستی، اجتماعی و فرهنگی بیشتر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند و باید بیشتر مراقب خود باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر محمد مهدی خواجه‌ئیان معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر گفت: هفته اول اسفند هر سال هفته سلامت مردان نام‌گذاری شده و امسال با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، شعار این هفته «همه‌گیری کرونا؛ توجه بیشتر به سلامت مردان» در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: مردان بیش از زنان در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستند و این موضوع دلایل مختلفی دارد؛ اول اینکه از نظر زیستی یا بیولوژیک و ژنتیک مردان بیشتر در خطر ابتلا به ویروس‌ها از جمله کرونا هستند. دوم اینکه از نظر اجتماعی مردان بیشتر برای کار و خرید بیرون از منزل حضور دارند و بیشتر با افراد در تماس هستند به این ترتیب بیشتر زمینه ابتلا به ویروس را دارند.


بیشتر بخوانید


 معاون فنی مرکز بهداشت استان بوشهر افزود: مورد دیگر اینکه از نظر فرهنگی این عقیده در جوامع مختلف از جمله جامعه ما وجود دارد که مردان قوی‌تر هستند و طبیعی است زمانی که مردان خودشان را قوی‌ بدانند شرایط بهداشتی و پیشگیری را کمتر رعایت می‌کنند و کمتر به مراکز بهداشتی سر می‌زنند.

خواجه‌ئیان عنوان کرد: از سوی دیگر، رفتار‌های ناسالم مانند مصرف دخانیات هم در مردان بیشتر است. شیوع کووید ۱۹ نیز باعث شده است که افراد در خانه بمانند و کم تحرک شوند که همین کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی می‌تواند زمینه ابتلا به کرونا را در همه به ویژه مردان بیشتر کند.

او تاکید کرد: همه هدف ما از برگزاری هفته سلامت مردان این است که مردان را تشویق کنیم تا بیشتر در برنامه‌های بهداشتی مشارکت کنند، شیوه‌های زندگی سالم را بهتر رعایت کنند و به موقع برای مراقبت‌های پزشکی به شبکه بهداشت و درمان بروند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.