امام جمعه کرمان گفت: وقت آن است که با وحدت در خط رهبری که سیره ائمه اطهار است، از تهدیدات وخطرات عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمان با تبریک ولادت حضرت علی (ع) گفت: رعایت تقوای الهی زمانی بصورت حقیقی رخ می‌دهد که از آنچه منافی آن است، پرهیز کنیم.

او با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) افزود: امام علی فرمودند" کینه‌ها وحسد را از قلب‌ها بیرون کنید چراکه با تقوای الهی منافات دارند"

امام جمعه کرمان بیان کرد: قوم گرایی، شهر گرایی، عصبانیت در آیات وروایات جایگاهی ندارند بلکه مخالف چنین مواردی هستند.

او با اشاره به اینکه کینه‌ها ریشه در جهل ونادانی دارند، گفت: نعمت‌های بهشتی آرامش آور هستندچراکه همراه به خشنودی ورضایت خداوند هستند.

او تصریح کرد: یکی از مهم تری نعمت‌های بهشتی، پاک شدن غل‌ از قلوب بهشتیان است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه غل در معنای لغوی یعنی حسادت‌ها ودشمنی‌هایی که مخفیانه در درون انسان رخنه می‌کنند، افزود: این آثار که با نام غل نام برده می‌شوند همانند آب است که آرام آرام در ریشه درخت نفوذ می‌کند.

او تصریح کرد: در مقابل غل ودشمنی ها، اخوت وبرادری است که اگر بخواهیم بصورت حقیقی باشد باید مزاحمت آن که همان کینه‌ها هستند از بین برود.

خطیب جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: شخصیت حضرت علی(ع) را باید در آیات وروایات جست وجو کرد چراکه ایشان قرآن  ناطق هستند.

او افزود: حضرت علی(ع) در مقابل همه اوامر الهی تمکین داشتند واز آنچه که نهی شده بود  دوری می‌کردند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اعمال همه ما را با مولی الموحدین می‌سنجند، گفت: ایشان امامی بودند که جامعه اسلامی را به سمت زندگی قرآنی رهنمود کرده اند.

او با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر مقام معظم رهبری حجت را تمام کردند، گفت: ایشان درخصوص برجام فرموده اند که مامنتظر عمل جمهه مقابل هستیم ونه وعده‌های توخالی آنان.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: امروز روز وحدت وهمدلی ومقاومت در محور ولایت فقیه است.

او با اشاره به اینکه دستورات وفرامین رهبری در حوزه‌های مختلف خصوصا سیاست خارجه کاملا مشهود است، افزود: پشت سر رهبر باید باشیم و وقت آن است که کوچکترین کم کاری از کسی پذیرفته نباشد.

او تصریح کرد: باید با استقامت در خط رهبری که همان سیره وراه ائمه اطهار است، با وحدت وهمدلی از خطرات و تهدیدات، که کشور را تهدید می‌کند، عبور کنیم.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: نمازجمعه ، ولی فقیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار