شرکت دانش بنیان داروسازی باریج اسانس ضمن دریافت تندیس زرین جشنواره ملی صنعت سلامت محور ایران، واحد برتر شاخص تحقیق، پژوهش و نوآوری نیز در زمینه تولید محصولات سلامت محور شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، لاله حجازی مدیر عامل شرکت دانش بنیان داروسازی باریج اسانس، در گفتگو با خبرنگاران گفت: این شرکت در چهارمین جشنواره ملی صنعت سلامت محور ایران توانست در بین هفت شاخص تعیین شده از سوی این جشنواره بالاترین امتیاز را در بین شرکت‌ها کسب کند و مفتخر به دریافت تندیس زرین شود.

او، برگزاری این جشنواره را با هدف شناسایی و تشویق شرکت‌ها و سازمان‌های متعهد به سلامت و معرفی آخرین دستاورد‌ها با رقابت ۱۵۶ شرکت یادآور شد و گفت: شرکت دانش بنیان باریج اسانس توانست با کسب بالاترین نشان و امتیاز در بین ۷۹ شرکت برتر با حضور مسئولین بخش سلامت کشور تقدیر شود.

به گفته او، پایش، رتبه بندی، اعتبار بخشی، معرفی مجموعه‌های برتر و سازمان‌های متعهد به امر سلامت، معرفی آخرین دستاورد‌های واحد‌های سلامت محور و ارتقای سطح آگاهی، نگرش و فرهنگ استفاده از محصولات و خدمات سلامت محور از دیگر اهداف این جشنواره بود.

باریج واحد برتر شاخص تحقیق، پژوهش و نوآوری نیز شد
این بانوی کارآفرین عرصه تولیدات گیاهان دارویی، اظهارداشت: عنوان برتر شاخص تحقیق، پژوهش و نوآوری نیز به داروسازی باریج اسانس اختصاص یافت و به عنوان واحد برتر این شاخص در زمینه تولید محصولات سلامت محور معرفی شد.

حجازی، با تاکید بر اینکه این واحد طرح‌های پژوهشی خاص در جهت ایمنی و سلامت محصولات را با واحد‌های دانشگاهی و علمی انجام داده‌است افزود: باریج با طرح موضوعات تحقیقاتی از علاقه‌مندان دعوت به همکاری می‌کند.

به گفته او، آیین تقدیر جشنواره ملی صنعت سلامت محور ایران با حضور دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و رویکرد ارتقای سطح بهداشت و سلامت در تولیدات و خدمات صنایع سلامت محور کشور در مرکز همایش‌های بین المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

او، خاطرنشان کرد: واحد تحقیق و توسعه باریج اسانس در سال ۱۳۸۰ با هدف ایجاد دارو‌های تخصصی و تحقیقات پیشرفته در مورد گیاهان دارویی و دارو‌های گیاهی با تمرکز بر تولید محصول با کیفیت، احیای طب سنتی و همچنین تاکید بر مصرف گیاهان بومی ایران تاسیس شد.

به گفته او، تیرماه سال گذشته نیز از مهندس لاله حجازی مدیریت شرکت داروسازی باریج اسانس در هشتمین همایش طلای سبز، دارو‌های گیاهی و فرآورده‌های طبیعی و صنایع وابسته به عنوان بانوی برتر صنعت دارو‌های گیاهی تقدیر شد.

شایان ذکر است: شرکت داروسازی باریج اسانس، تولید کننده دارو‌های گیاهی و اولین شرکت دانش بنیان دارویی در کشور سال ۱۳۷۱ با هدف بهبود و ارتقای سطح سلامت جامعه تاسیس شد.

هم اکنون این شرکت با بیش از ۱۶۰ داروی گیاهی انسانی، ۱۴ قلم داروی گیاهی دامپزشکی همچنین تولید انواع نوشیدنی و طعم دهنده‌های غذایی گیاهی پیشرو در این صنعت است.

این شرکت افزون بر همکاری علمی پیوسته با مرکز‌های تحقیقاتی و دانشگاهی کشور، استفاده از مواد اولیه گیاهی بومی ایران و ترویج، توسعه، کاشت و پرورش این گیاهان را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.