غلامی گفت: تاسیس پارک‌های علم و فناوری در همه استان‌های کشور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم محقق شد که از دستاورد‌های ماندگار به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در جلسه منطقه ویژه علم و فناوری اصفهان در محل دانشگاه اصفهان گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم سعی شد که برای تمامی استان‌ها حداقل یک صندوق مرتبط با پژوهش و فناوری وجود داشته باشد تا زمینه‌های مختلف مرتبط با نوآوری به خوبی مورد حمایت قرار گیرد.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر تجمیع برنامه‌ها و دوری از پراکنده کاری در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: بخش‌های مختلف دولت کوشیدند که با حمایت از امر پژوهش و نوآوری در توسعه کشور گام بردارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اهمیت همکاری نهاد‌های مرتبط با علم و فناوری برای توسعه و پیشرفت در این عرصه اضافه کرد: نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی به برنامه‌های کلان علوم تحقیقاتی مانند برنامه‌های فرهنگی مثبت است.

غلامی با بیان اینکه مصوبات قانونی برای تمامی نهاد‌های مرتبط با علم و فناوری باید به صورت کشوری تصویب شود، افزود: این امر نیازمند همکاری و ارائه گزارش‌ها و ارائه درخواست‌های استانی در زمان مناسب است.

او اظهار کرد: مسئولان در جایگاه‌های مختلف باید بیش از گذشته با شورای عالی  (علوم تحقیقات و فناوری) آشنایی پیدا کنند تا به پیشرفت در امر تحقیقات و فناوری دست یابیم.

وزیر علوم با اشاره به تلاش‌های وزارت بهداشت برای ایجاد پارک‌های علمی و فناوری گفت: ما حتی حاضر هستیم که پارک‌ها را به این وزارتخانه واگذار و خدمات مورد نیاز را از آن‌ها دریافت کنیم.

غلامی به اهمیت توجه هرچه بیشتر به شرکت‌های دانش بنیان و اقتصاد مرتبط با علم و فناوری اشاره و بیان کرد: در زمینه کشاورزی  این ظرفیت  به خوبی مشاهده شد و در همین پیوند برای فعالیت هر چه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و سهم افزون‌تر آن‌ها در تجارت تلاش خواهیم کرد.

امروز بهره‌برداری ازچهار طرح عمرانی دانشگاه اصفهان با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همزمان در هفتمین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر آغاز شد.

غلامی شامگاه جمعه وارد اصفهان شد و امروز با حضور در دانشگاه اصفهان علاوه بر افتتاح طرح‌های عمرانی در جلسه شورای مدیریت استانی حضور یافت.

مصوبه منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان در سال ۹۳ توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) صادر شد و این منطقه فعالیت خود را از آبان سال گذشته آغاز کرد و بر ۶ فناوری خاص شامل گلخانه‌های خودپایدار، تولید ایمپلنت، بازی درمانی، تولید آب شیرین بدون پساب، فناوری‌های مدیریت پسماند و دور پزشکی متمرکز شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.