همایش کتاب سال حکومت اسلامی امروز با حضور جمعی از اساتید حوزه و اعضای مجلس خبرگان رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی به همت دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری  روز پنجشنبه با حضور جمعی از اساتید حوزوی و اعضای مجلس خبرگان رهبری در دبیرخانه این نهاد در قم برگزار شد.

در بخشی از این همایش  پیام آیت الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری به دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی قرائت شد.

منوچهر متکی ،وزیر اسبق امور خارجه، آیت الله مرتضی مقتدایی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران و جمعی دیگری از اساتید حوزوی و اعضای مجلس خبرگان رهبری از میهمانان این همایش  بودند.

 در بخشی از این همایش از مقام علمی آیات فقید محمدتقی مصباح یزدی و محمدقمی و همچنین محسن اراکی و عباس کعبی به دلیل نشر کتب در عرصه ولایت فقیه و حکومت اسلامی تجلیل شد.

همچنین در این آیین از یک مجموعه ۶ جلدی فقه نظام سیاسی اسلامی اثر آیت الله محسن اراکی و درس گفتار‌های مبانی فقهی و حقوقی گزارش‌های فساد اثر آیت الله عباس کعبی به همراه چند اثر جدید مرکز تحقیقات حکومت اسلامی رونمایی شد و از پژوهشگران برتر با اهدای لوح تجلیل شد.

ارسال ۲۳۰ اثر به دبیرخانه مرکز تحقیقات حکومت اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین امین رضا عابدی نژاد،قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی در این همایش گفت: آموزش، پژوهش و ترویج سه پایه اصلی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی است و در بخش آموزش ،شبکه استانی ولایت فقیه راه اندازی شده است.

 او تاکید کرد: برگزاری ۲۰ نشست علمی در قالب وبینار‌های تخصصی در مسائل روز جامعه سیاسی از فعالیت‌های دیگر مرکز تحقیقات حکومت اسلامی طی ماه‌های اخیر بوده است.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی تصریح کرد: تبیین نظام مسائل درباره نیاز‌های اساسی نظام اسلامی هم از مباحث مهمی بوده که در حوزه پژوهش و تحقیق مورد توجه بوده است و موضوعات بر اساس اولویت بندی در دست اقدام است.

او اظهار کرد: تولیدات متناسب با فضای مجازی، درس گفتار‌های کوتاه و فراخوان تولیدات چندرسانه‌ای هم به صورت جدی در حوزه ترویجی و رسانه‌ای مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در حال انجام است.

عابدی نژاد تصریح کرد: با همکاری امور بین الملل حوزه علمیه قم در صدد هستیم تا مبحث ولایت فقیه را به زبان‌های مختلف در بین کشور‌های دیگر ترویج کنیم.

به گفته او پاسخگویی به شبهات فضای مجازی در حوزه ولایت فقیه و حکومت اسلامی به عنوان یک اقدام مهم از سوی مرکز تحقیقات حکومت اسلامی در حال انجام است.

عابدی نژاد تاکید کرد: سومین کتاب سال حکومت اسلامی در سال ۱۴۰۰ در سه موضوع اصلی فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی از امروز ۳۰ بهمن ماه به صورت رسمی فراخوان شد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی گفت: برای دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی ۲۳۰ اثر در قالب کتاب و پایان نامه از ۷۰ نهاد علمی به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت ۳ پایان نامه و ۵ کتاب به عنوان اثر شایسته انتخاب شد.

او با اشاره به لزوم برگزاری این همایش  بیان کرد: مسائل مربوط به حکومت اسلامی طیف متنوعی از ضرورت‌هایی است که با آن مواجه هستیم و بالندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی تا حد زیادی وابسته به پژوهش‌های فاخر و تحقیقات موثر در این رابطه است.

عابدی نژاد افزود: مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی وابسته به دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در نظر دارد با برگزاری سالانه این همایش، آثار و نویسندگان برتر در حوزه مسائل مرتبط با حکومت اسلامی را شناسایی و با شناخت این ظرفیت‌های علمی تا حد امکان از ایشان حمایت کند.

 در بخشی از این همایش از مقام علمی آیات فقید محمدتقی مصباح یزدی و محمدقمی و همچنین محسن اراکی و عباس کعبی به دلیل نشر کتب در عرصه ولایت فقیه و حکومت اسلامی تجلیل شد.

همچنین در این آیین از یک مجموعه ۶ جلدی فقه نظام سیاسی اسلامی اثر آیت الله محسن اراکی و درس گفتار‌های مبانی فقهی و حقوقی گزارش‌های فساد اثر آیت الله عباس کعبی به همراه چند اثر جدید مرکز تحقیقات حکومت اسلامی رونمایی شد و از پژوهشگران برتر با اهدای لوحی تجلیل شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار