نشست علمی بررسی دیدگاه آیت الله مصباح در باب تحول علوم انسانی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،در نشست علمی، تنی چند از اساتید حوزه و دانشگاه در مجمع عالی حکمت اسلامی قم دیدگاه آیت الله محمد تقی مصباح یزدی (ره) را در باب تحول علوم انسانی مورد بررسی قرار دادند.

بازنگری آموزش علوم انسانی در دانشگاه‌ها بعداز انقلاب اسلامی، ایرانی و اسلامی شدن منابع آموزشی علوم انسانی، تلفیق ظرفیت‌های ملی و اسلامی در ساختار آموزشی علوم انسانی و نقش مرحوم آیت الله مصباح یزدی در این بازنگری‌ها برخی از موضوعاتی است که در این نشست بررسی شد.


محمدباقر خراسانی ،مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی هدف از این نشست یک روزه را معرفی جایگاه علمی و نقش تاثیر گذار آیت الله مصباح یزدی در تحول علوم انسانی بیان کرد و گفت: محتوای این نشست در پایگاه اطلاع رسانی مجمع عالی حکمت اسلامی بارگذاری می‌شود.

خراسانی ادامه داد: از ۱۱ تا ۲۳ بهمن ماه با اعلام قبلی برنامه‌هایی با هدف بررسی زوایای گوناگون شخصیت علمی و دینی این دانشمند بزرگ علوم انسانی در  تارنمای پایگاه اطلاع رسانی مجمع عالی حکمت اسلامی پخش می‌شود.


او  افزود: در این نشست علمی حجج اسلام والسلمین سید محمد غروی، حمید پارسانیا و حجت الاسلام و المسلمین  علی مصباح و  محمدعلی محیطی اردکانی ،دیدگاه آیت الله مصباح(ره) در باب تحول علوم انسانی را مورد بررسی و کنکاش قرار دادند.

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو فقید مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل یک دوره بیماری شامگاه جمعه دوازدهم دی ماه در ۸۶ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این عالم مجاهد پس از تشییع در تهران و مشهد صبح روز  پانزدهم دی ماه پس از تشییع بر روی دستان مردم قدرشناس قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و در جوار استادش آیت الله بهجت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار