رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تعداد عملیات‌های انجام شده برای مهار آتش سوزی‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۶ عملیات مهار آتش سوزی طی دیروز با تلاش آتش نشانان گفت: وقوع آتش سوزی در منزل مسکونی واقع در فاز ۴ کوی ملت در ساعت ۷ و ۵۰ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او با بیان اینکه اتصال سیم کابل برق کولر دوتیکه منجر به آتش سوزی شده بود، افزود: آتش نشانان سریعا در محل حادثه حاضر شدند و همزمان با قطع برق و گاز ساختمان با استفاده از لوله‌های آبرسان شعله‌های حریق را مهار و از پیشروی حریق جلوگیری کردند.

قنبری در ادامه به آتش سوزی منزل مسکونی در ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه در بیست متری شهرداری خیابان ۹ اشاره کرد و بیان داشت: آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و استفاده از تجهیزات خاموش کننده، آتش سوزی را مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: با اعلام حادثه آتش سوزی منزل مسکونی ساعت ۱۰ و ۴۱ دقیقه در منطقه فاز ۲ پاداد خیابان خرداد غربی، ستاد فرماندهی سازمان ۳ دستگاه خودروی آتش نشانی را به محل حادثه اعزام کرد و آتش نشانان پس از ایمن سازی بلافاصله با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله‌های سرکش آتش را در اتاق خواب سرکوب کردند و از سرایت حریق به سایر قسمت‌های منزل جلوگیری بعمل آوردند.

او با اشاره به آتش سوزی ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه در فاز ۲ پاداد خیابان ۱۸ غربی ادامه داد: بی احتیاطی ساکنان منزل در روشن کردن منقل منجر به سرایت حریق به خودرو اروندی پارک شده در حیاط شد و آتش نشانان به محض ورود در محل با دود غلیظی مواجه شدند که به داخل منزل مسکونی سرایت کرده بود.

قنبری با اشاره به اینکه این حادثه آسیب جانی نداشت، بیان کرد: آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی آتش سوزی را مهار کردند، همچنین آتش سوزی سوپر مارکت در ساعت ۲۲ و ۸ دقیقه در منطقه بهارستان خیابان شمشاد ۶ با استفاده از ۲ رشته لوله آبرسان اطفا شد، همچنین علت حریق با تلاش کارشناسان سازمان در دست بررسی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.