رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: خبر ابتلا و شناسایی ۲۵ نفر مشکوک به کرونای انگلیسی در اردبیل صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: متأسفانه در فضای مجازی خبر ابتلای ۲۵ نفر از شهروندان اردبیلی به کرونای انگلیسی منتشر شده است که صحت ندارد.

او با بیان اینکه ۲۵ نمونه تست کرونا به تهران ارسال شده بود که خوشبختانه مثبت نبودند، افزود: با این وجود بروز کرونای جهش یافته در برخی استان‌های کشور و خطر جدی این نوع بیماری نگران کننده است و باید مردم بیش از گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: پیشگیری از این نوع ویروس، همت جمعی مردم و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد و نیاز است حساسیت بسیار بالایی در این خصوص ایجاد شود، چون با توجه به مرگ و میر سه برابری این نوع ویروس جهش یافته، هرگونه بی توجهی فاجعه بار خواهد بود.

حبیب زاده گفت: افراد جوان که شدت علائم کرونا در آن‌ها زیاد بوده و یا دچار نارسایی تنفسی شدید هستند و نیز افرادی که سابقه تماس با مسافر از اروپا داشته یا اخیراً به اروپا مسافرت کرده اند و مبتلا به کرونا شده اند باید هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.