استاندار اردبیل گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۹۷ درصد از جمعیت این استان با مشارکت نیرو‌های بسیج و عوامل بهداشتی، درمانی غربالگری کرونا شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه قرارگاه طرح شهید سلیمانی اردبیل گفت: در یک هفته اخیر ۱۴۴ مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی شده، ۱۵ نفر در نقاهتگاه بستری و نزدیک به ۲ هزار نفر در منازل قرنطینه و کنترل شده‌اند.

او افزود: در همین مدت ۲۰ هزار مورد پیگیری تلفنی نیز در خصوص آگاهی‌بخشی به افراد پرخطر انجام گرفته است.

استاندار اردبیل با اشاره به انجام پنج هزار و ۹۰۰ تست در استان اظهارکرد: از این تعداد ۷۶۳ مورد مثبت بوده و در خصوص قرنطینه در منزل و یا مراکز درمانی اقدام شده است.

بهنامجو افزود: اردبیل یکی از استان‌های موفق کشور در رهگیری افراد مثبت کرونایی بوده و حدود ۲۵ نفر از اطرافیان هر فرد مبتلا را مورد آزمایش قرار داده است.

او به ورود واکسن به استان اشاره کرد و گفت: واکسن سهمیه استان برای ۱۲۰ نفر بوده و تا رسیدن واکسن به کل جمعیت استان باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی‌ها پرهیز کنیم.

استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد و ۹ شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت، گرمی و پارس‌آباد در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) و سه شهرستان اردبیل، خلخال و مشگین‌شهر در این استان در وضعیت زرد قرار دارند.

شیوع کرونا در این استان طی روزهای اخیر در وضعیت ثبات و پایدار قرار گرفته و مجموع بستری همزمان بیماران کرونایی استان به ۱۶۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.