اپل فقط برنامه‌های تایید شده برای واکسیناسیون کرونا را منتشر می‌کند

شرکت اپل قانونی در جهت استفاده از برنامه‌ های تایید شده برای واکسن کرونا را وضع و منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل می‌خواهد مطمئن شود که فقط اخبار مهم و درست توسط دستگاه‌های این شرکت منتشر شود. این ممکن است فقط برای واکسیناسیون کرونا کافی نباشد. همچنین ممکن است به اثبات اینکه دوره واکسیناسیون را به اتمام رسانده‌اید نیاز داشته باشید تا بتوانید در آینده نزدیک به راحتی در مکان‌های عمومی رفت و آمد داشته باشید. به همین دلیل برخی از برنامه‌ها برای اثبات حقانیت خود اخبار ضد و نقیضی را در مورد واکسیناسیون منتشر می‌کنند که باعث تشویش اذهان عمومی و اخلال در کار گروه‌های بهداشتی می‌شود.

به همین خاطر اپل قانونی را تصویب کرده است تا مطمئن شود آن برنامه ها فقط اطلاعات قانونی و معتبر را منتشر می‌کنند. این غول فناوری در صفحه توسعه دهنده خود اعلام کرده است که برنامه‌های تولیدکننده سلامتی براساس سوابق واکسن باید توسط توسعه دهندگانی که با شرکت‌ها و نهادهای شناخته شده توسط مقام‌های بهداشت عمومی کار می‌کنند، ارسال شود.

اپل


بیشتر بخوانید


محدودیت اپل در انتشار برنامه‌های مربوط به واکسیناسیون کرونا

به عبارت دیگر اپل فقط درصورتی که برنامه‌ها توسط سازندگان کیت‌های آزمایش، آزمایشگاه ها، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی یا دیگر سازمان ها و شرکت های مشابه مورد تایید آژانس های بهداشتی منتشر شود، تایید می‌کند. البته همچنین از اخباری که مستقیما از طرف دولت‌ها و همچنین از طرف سایر موسسات پزشکی و معتبر منتشر شود، استقبال می‌کند.

در اواخر سال گذشته بخش بهداشت و درمان شهرستان لس آنجلس با راه اندازی Healthvana برای ایجاد برنامه‌ای که می‌تواند سوابق واکسیناسیون را برای ۱۰ میلیون نفر از ساکنان خود ذخیره و نشان دهد، همکاری کردند. هر سازمان دولتی محلی در سراسر جهان توانایی انجام چنین کاری را ندارد و بسیاری از مردم مجبورند به هر برنامه ای که می‌توانند از طریق تلفن خود دانلود کنند، اعتماد کنند. جدا از اینکه بخواهیم اطمینان حاصل کنیم که برنامه‌های موجود برای دانلود در iOS فقط سوابق واکسیناسیون تایید شده را ارائه می دهند، اپل می‌گوید این هدف همچنین به این منظور است که فقط برنامه‌هایی را تایید می‌کند که با مسئولیت پذیری قادر به مدیریت اطلاعات حساس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار