سالمندان با توجه به اینکه در گروه پر خطر ابتلا به کرونا قرار دارند لازم است رژیم غذایی مناسب سن وسال خود را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  در ایام شیوع کرونا و قرنطینه باید به گروه سنی سالمندان توجه بیشتری نشان داد چراکه در قرنطینه بودن به تنهایی کافی نیست و ممکن است به علت تحرک کمتر در این ایام برای آن‌ها خطرساز شود.

سمیه اراکی کارشناس ارشد علوم تغذیه در این باره گفت: در سنین ۶۵ سال به بالا بدن تحت تاثیر دارو‌ها و بیماری‌ها نیاز‌های غذایی متفاوتی دارد و باید بر اساس آن‌ها برای این افراد برنامه غذایی در نظر گرفته شود چراکه بدن باید به گونه‌ای تقویت شود که در صورت درگیری با بیماری کرونا بتواند شرایط بحرانی و سخت آن را تحمل کند.

اراکی ادامه داد: برای تغذیه سالمندان نمی‌توان یک دستور عمومی صادر کرد چراکه هر سالمند باید متناسب با شرایط جسمی خود و تحت نظر پزشک بر اساس دارو‌هایی که مصرف می‌کند رژیم خاصی را راعایت کند.

کارشناس ارشد علوم تغذیه گفت: مصرف آب به میزان مناسب برای جلوگیری از کم آبی و مشکلات گوارشی، مصرف کلسیم و ویتامین دی، مصرف پروتئین مرغ و ماهی، استفاده از روغن طبیعی، مصرف مکمل‌های آهن، حبوبات و مغز‌ها از جمله مواردی است که سالمندان باید در رژیم غذایی خود رعایت کنند.

اراکی افزود: مصرف مواد غذایی دارای ویتامین سی و‌ ای موجب بالارفتن قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مقاومت بدن را در برابر عوامل بیماری زا افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: علاوه بر تغذیه مناسب افراد سالمند باید پیاده روی نرم و ورزش‌های سبک را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.