گزارش شده است که شرکت SpaceX به دنبال بودجه است تا ماموریت های آینده خود را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش شده است که شرکت SpaceX در یک دوره، ۸۵۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرده است.

طبق گزارش یک شبکه تلویزیونی، ارزش شرکت SpaceX حدود ۷۴ میلیارد دلار است. این همچنین به معنای این است که این شرکت برای ادامه کار پروژه‌های آینده خود بودجه کافی دارد.

همانطور که می‌توان تصور کرد، برخی از پروژه‌های SpaceX قبل از شروع به درآمدزایی چندان سودآور نیستند. به عنوان مثال، در اوایل این ماه ایلان ماسک گفت که "شکاف عمیقی از جریان منفی پول و سود آوری" بین ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای شرکت‌ها وجود دارد.

برنامه این شرکت برای ارسال ماهواره برای ایجاد یک شبکه جهانی اینترنت پرسرعت به اندازه کافی گران است و از آنجا که این سرویس هنوز در مرحله بتا و پیش سفارش قرار دارد، مطمئنا قرار نیست مقدار زیادی درآمد داشته باشد.

SpaceX به دنبال تامین اعتبار برای ماموریت‌های آینده

این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک سفینه فضایی است که با قابلیت داشتن ظرفیت برای بار، قرار است با Saturn V (همان موشکی که ما را به فضا رساند) رقابت کند.

تامین میلیارد دلار مأموریت‌های آینده

چنین پروژه‌ای نیاز به بسیاری از پرواز‌های آزمایشی ناموفق دارد، چون ممکن است گاهی اوقات خراب و یا منفجر شود. در حالی که SpaceX قصد دارد Starship را مانند برخی از موشک‌های فعلی خود، به نحوی بسازد که چند بار قابل استفاده باشد، سقوط‌های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت مجبور است چند محصول دیگر نیز بسازد تا سودآور باشد و بتواند به فضا ارسال کند.

با توجه به اینکه اسپیس ایکس یک شرکت خصوصی است، می‌توان به راحتی فهمید که تامین منابع مالی آن کار دشواری است، اما این احتمال وجود دارد که سرمایه گذاران (حداقل آن‌هایی که تقریباً ۴۲۰ دلار برای هر سهم پرداخت کرده اند تا ۸۵۰ میلیون دلار جمع شود) معتقدند، هم با تلاش‌های آینده و هم کار‌های فعلی شرکت، این شرکت موفق خواهد بود.

در حالی که ایلان ماسک گفته بود که ایجاد Starlink به تنهایی ممکن است ۱۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد، تامین اعتبار ۸۵۰ میلیون دلاری، در حدی است که فقط از هیچ چیز بهتر است.


بیشتر بخوانید: 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار