طرح تابستانه کتاب در سراسر کشور مرداد ماه ۹۹ با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در مرداد ماه سال ۹۹ در حوزه ادبیات روی داد که اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

دریافت آثارِ فصل تابستان جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری آغاز شد

مولفان، مترجمان، تصویرگران و پدیدآورندگان کتاب‌های کودک و نوجوان می‌توانند آثار فصل تابستان خود را به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری ارسال کنند. این جایزه تمامی کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان کشور و کشور‌های فارسی‌زبان را در بازه‌های زمانی ماه و سال مورد بررسی قرار می‌دهد.


بیشتربخوانید



«کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» شعار تابستانه کتاب ۹۹ شد

ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از انتخاب «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» به عنوان شعار طرح تابستانه کتاب ۹۹ خبر داد.

آغاز طرح «تابستانه کتاب» در سراسر کشور

۷۶۱ کتابفروشی از ۳۱ استان کشور در طرح «تابستانه کتاب» مشارکت کرده‌اند که از ۱۸ مردادماه با یارانه ۲۰درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان ارائه می‌کنند. در این طرح، استان تهران با ۱۱۵ کتابفروشی، اصفهان با ۸۵ کتابفروشی و خراسان رضوی با ۸۱ کتابفروشی بیشترین مشارکت را از آن خود کرده‌اند.


بیشتربخوانید



سهم ۸۳ درصدی غیرتهرانی‌ها در فروش تابستانه کتاب

رجبعلی سالاریان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: ۸۳ درصد از کل فروش طرح تابستانه کتاب ۹۹، متعلق به استان‌های غیر از تهران است.

سالاریان افزود: با سپری‌شدن یک هفته از آغاز طرح تابستانه کتاب، ۲۵۰هزار و ۱۵۷ نسخه کتاب به مبلغ ۹میلیارد و ۴۵۱میلیون و ۹۸۸هزار و ۶۸۶ تومان به فروش رسیده است

حمید داوودآبادی کرونا گرفت

حمید داوودآبادی نویسنده ادبیات دفاع مقدس، به بیماری کرونا مبتلا شد. او که بیماری زمینه‌ای دیابت هم دارد، این روز‌ها در منزل دوره درمان و مراقبت خود را می‌گذراند.


بیشتربخوانید



مجوزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی و فیزیکی صادر نشده است

در پی انتشار فراخوان‌هایی مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب به صورت فیزیکی و مجازی خانه کتاب اعلام کرد، معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، تاکنون هیچ مجوزی برای برگزاری نمایشگاه کتاب اعم از فیزیکی یا مجازی در سال جاری صادر نکرده است.

کتابخانه ملی ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

با توجه به الزام سازمان اسناد و کتابخانه ملی بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور جلوگیری از شیوع بیماری و ادامه داشتن وضعیت قرمز شهر تهران، تالار‌های کتابخانه ملی از فردا سه شنبه ۲۸ مردادماه تا اعلام تغییر وضعیت توسط ستاد کرونا براساس مصوبه شورای معاونین تعطیل اعلام شد.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار