آموزش مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش تعاونی نیازمند کمک مسئولان فارس در سطح روستا، بخش و شهرستان‌های است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس، نقش تعاون در توزیع ثروت و عدالت اجتماعی را بسیار بارز دانست و گفت: برای ترویج و آموزش تلاش می‌شود که با کمک مسئولین در سطح روستا، بخش و شهرستان‌ها مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش تعاونی اقدام کنند.

سهراب مختاری گفت: حدود یک میلیون نفر در ۵۷۰۰ تعاونی فارس عضویت دارند و بیش از ۷۶ هزار نفر نیز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

او افزود: ۵۷ درصد تعاونی‌های فارس در بخش خدمات، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی و ۱۹ درصد در بخش صنعت فعال است و با احتساب سهامداران سهام عدالت بیش از ۳ میلیون نفر در فارس عضو شرکت‌های تعاونی هستند.

مختاری بیان کرد: با حمایت دستگاه‌های اجرایی متولی و سایر ارگان‌ها و اعطای تسهیلات به واحد‌های تعاونی فعال می‌توان گامی موثر برای رشد و شکوفایی بیش از پیش تعاون در استان فارس برداشت.

دبیر اتاق تعاون فارس نیز در این آیین گفت: نظام حاکمیتی دولت را موظف کرده تا در راستای اصل ۴۴ از بخش تعاون حمایت شود.

مجتبی محلاتی با بیان اینکه به طور مشخص ۶ ارگان مستقیما با تعاونی‌ها در ارتباطند گفت: اقتصاد باید دست مردم باشد، اما این قصه تاکنون در عمل اجرایی نشده است و درخواست دارم که دولت در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب حمایت از تعاونی‌ها را به جد دنبال کند.

او ادامه داد: کمتر از تسهیلات تکلیفی حوزه تعاون بهره گرفته شده و ضروری است که سهم تعاون در حوزه مالیات و تسهیلات مشخص شود.

دبیر اتاق تعاون استان فارس گفت: اتاق تعاون فارس در ۳ سال گذشته همواره مقام اول در بخش تشکیل تعاونی، نظارت و آموزش تعاونی‌ها را کسب کرده است.

محلاتی اضافه کرد: سال گذشته ۶ طرح در حوزه تعاون برای افتتاح در ایام دهه فجر وجود داشت، اما با حمایت‌های جدی دولت در سال جاری ۱۷ طرح برای افتتاح در فارس به مرحله بهره برداری رسید و اگر این حمایت‌ها ادامه پیدا کند در سال آینده ظرفیت‌های بیشتری در این بخش شکوفا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار