مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال ۱۷ طرح حوزه تعاون با اعتبار ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب مختاری ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: ۱۷ طرح تعاونی‌های فارس با رقم سرمایه گذاری ۲۲۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۴۹۶ نفر در در زمینه‌های صنعت، مسکن، کشاورزی، تولیدی و خدماتی در دهه فجر به بهره برداری رسید.

او ادامه داد: این ۱۷ تعاونی هزار و ۲۹۷ نفر عضو داشته و برای افتتاح این ۱۷ طرح تولیدی از ۵ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات استفاده شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: طرح‌های تعاونی چهار فصل عرشیا، رستم نشان نوجین و نیما پلاست دهرم به ترتیب در حوزه بسته بندی و فرآوری قصب و خرما، تولید گوشت قرمز و تولید انواع سبد میوه و لوله‌های قطره‌ای در شهرستان فراشبند و در دهه فجر امسال به بهره برداری رسیده است.

مختاری با بیان اینکه درمانگاه شبانه روزی شهدای کارگر شیراز نیز در این ایام با ایجاد ۱۰۷ اشتغال و سرمایه گذاری ۴ میلیارد تومان افتتاح شده است، گفت: این درمانگاه ظرفیت پذیرش ۴۹۰ نفر را در روز دارد.

او گفت: با بهره‌برداری تعاونی مسکن کوثر زرین و امور عشایر در شیراز ۳۷۴ واحد مسکونی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان و تسهیلات ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی در دهه فجر ۹۹ آماده بهره برداری است.

مدیرکل تعاون فارس گفت: تعاونی پالیزان طیور احسان در حوزه تامین خوراک دام با ۶ و نیم میلیارد تومان در شهرستان کازرون، تعاونی مروارید بافت بانوان در حوزه قالی بافی و نخ ریسی با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۱۵ نفر در شهرستان پاسارگاد، مجتمع تعاونی گردشگری گلبرگ زندگی در حوزه خدمات فرهنگی و اجتماعی با اشتغالزایی برای ۴۵ نفر و سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد تومان در شهرستان فسا به بهره برداری رسید.

مختاری افزود: ۴ طرح تعاونی دونه دونه محمودآباد، ماکیان پرور نازگل شول، زرین کشت آرکا مهریان و سامان کشت ارمغان شیراز با مجموع اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در حوزه بسته بندی مواد غذایی، تولید ماکیان و دامداری در شهرستان زرقان نیز به بهره برداری رسیده است.

او ادامه داد: ۳ طرح تعاونی شامل ره آورد آویژ پارس، صنایع پلی اتیلن آناهید و فراگیر مددجویان بهزیستی با مجموع اشتغالزایی برای ۴۵ نفر در حوزه تولید فیلتر، تولید لوله پلی اتیلن و تولید چیپس با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر ۹۹ در شهرستان آباده افتتاح شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در دهه فجر امسال تعاونی رونیکا ارغوان گستر جاوید نیز با اشغالزایی برای ۱۵ نفر در حوزه خدمات بهداشتی و آرایشی با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در شیراز به بهره برداری رسیده است.

مختاری با بیان اینکه فارس رتبه نخست تشکیل تعاونی در کشور را دارد، گفت: امسال ۳۰۹ شرکت تعاونی در فارس ثبت شده که ۱۳۹ مورد آن در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی استان و با موضوع فعالیت‌های متفاوت بوده که به مناسبت ایام دهه فجر به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.