مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از پیوستن اوکراین، گرجستان و مولداوی به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه وزیر خارجه سوریه خبر داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که تعدادی از کشور‌ها از جمله اوکراین و گرجستان به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه پیوسته‌اند.

در ۱۵ ژانویه، شورای اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که مقداد را به لیست افرادی که تحت اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا در مورد سوریه قرار دارند، اضافه کند.

بورل گفت: کشور‌های جمهوری مقدونیه شمالی، مونته نگرو، آلبانی و کشور‌های عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA) شامل ایسلند، لیختن اشتاین و نروژ، اعضای منطقه اقتصادی اروپا و همچنین اوکراین، جمهوری مولداوی و گرجستان خود را با این تصمیم هماهنگ می‌کنند.

او گفت: آن‌ها اطمینان حاصل خواهند کرد که سیاست‌های ملی آن‌ها با این تصمیم شورا مطابقت دارد. اتحادیه اروپا این تعهد را یادداشت کرده و از آن استقبال می‌کند.

در اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم فیصل المقداد کرد. بر اساس این تحریم‌ها ورود این مقام سوری به این اتحادیه ممنوع است.

اقدام جدید بروکسل در راستای سیاست‌های واشنگتن صورت می‌گیرد. پیشتر نیز آمریکا اقدام به اعمال تحریم‌های سنگینی علیه دولت سوریه و بانک‌های این کشور کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار