دبیر کل سازمان ملل و وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی بر مشارکت برای حل منازعات در سوریه و مبارزه با ویروس کرونا تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مکالمه تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا از تصمیم این کشور برای بازگشت به توافق نامه آب و هوایی پاریس و همچنین تعامل مجدد با سازمان جهانی بهداشت (WHO) و شورای حقوق بشر سازمان ملل ابراز خرسندی کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد که گوترش و بلینکن ضمن تأیید مجدد تعهد خود به روند سیاسی در سوریه در مورد تلاش‌های مشترک برای مبارزه با بیماری همه گیر کووید-۱۹ گفت‌وگو کردند.

سخنگوی گوترش گفت: دبیرکل سازمان ملل از مشارکت بسیار مهم و قوی بین آمریکا و سازمان ملل در ایجاد پاسخ‌های چند جانبه به چالش‌های مهم جهانی به ویژه بیماری همه گیر کووید-۱۹، شرایط اضطراری آب و هوا، بحران‌های صلح و امنیت و تهدید‌های فزاینده حقوق بشر خبر داد.

او افزود: دبیرکل به ویژه از پیوستن مجدد آمریکا به معاهده پاریس، تعامل مجدد با سازمان جهانی بهداشت و شورای حقوق بشر سازمان ملل استقبال کرد.

دو طرف، همچنین در مورد وضعیت سوریه و یمن گفت‌وگو کردند و بار دیگر بر تعهد خود برای حل منازعات در سوریه از طریق یک فرایند سیاسی تأکید کردند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از روی کار آمدن در سال ۲۰۱۶، این کشور را از بسیاری از معاهدات مهم و توافق‌های بین المللی خارج کرد که خروج از معاهده آب و هوایی پاریس یکی از آن‌ها بود.

او همچنین فرمان خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل را امضا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار