مجتبی حسن‌زاده گفت: مسأله بودجه فقط طرح بحث شده و هرگز موسسه هیچ پولی از هیچ جا بابت پایتختی نهج‌البلاغه دریافت نکرده‌است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان، امروز در نشست خبری مجازی ضمن اشاره به انتخاب کاشان به پایتختی نهج‌البلاغه کشور گفت: برخی نقل قول‌ها که از تخصیص اعتبار در این زمینه خبر دادند صحیح نیست و این موضوع تنها در حد حرف بوده و هیچ مصوبه و اعتباری تخصیص پیدا نکرده است.

به گفته او، این موضوع حکایت آش نخورده و دهان سوخته است چراکه فقط طرح بحث شده و هرگز موسسه هیچ پولی از هیچ جا بابت پایتختی دریافت نکرده است.

او، گذشت سه ماه از انتخاب کاشان به عنوان پایتختی نهج‌البلاغه کشور را یادآور شد و گفت: لازم است تمامی افراد و نهاد‌ها محاسبه نفس داشته باشند و بررسی کنند آیا رسالت خود را در راستای پایتختی نهج‌البلاغه انجام داده یا ندادند.

به گفته او، امید است که کم لطفی برخی مسئولان در این زمینه وضعیت پایتختی نهج‌البلاغه را همانند پایتختی کتاب کاشان رقم‌نزند.

 مسئولان کاشان رسالت خود را در حوزه پایتختی نهج‌البلاغه به شایستگی انجام ندادند

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان، افزود: باوجود اینکه کاشان نخستین شهر پایتخت نهج‌البلاغه کشور قرارگرفت، اما مسوولان رسالت خود را به شایستگی انجام ندادند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، اظهارداشت: این در حالی است که مؤسسه امیرالمؤمنین کار خود را با تربیت سفیران نهج‌البلاغه باقدرت ادامه می‌دهد.
او، ورود مسئولان در حوزه نهج‌البلاغه را خواستار شد و افزود: اگر مسئولان کاشان با تخصیص اعتبار عنایت کنند می‌توان سالانه از حافظان قرآن و نهج‌البلاغه تقدیر کرد تا گامی ارزنده در راستای تثبیت پایتختی نهج‌البلاغه برداشته‌شود.

به گفته او، دغدغه‌مندی مسئولان برای پایتختی نهج‌البلاغه می‌تواند به افزایش اقدامات آن‌ها در این حوزه کمک مضاعف کند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با تاکید بر اینکه باید از مسئولان در مورد اقدامات آن‌ها در این زمینه مطالبه‌گری و پرسش‌گری شود گفت: دانشگاه‌ها نیز باید در این زمینه ورود پیدا کنند و با ایجاد کتابخانه تخصصی نهج‌البلاغه، تولید ماهنامه و فصل‌نامه نیز در این زمینه تأثیرگذار باشند.

 تربیت بیش از ۵۰ حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشییع

او، تربیت بیش از ۵۰ حافظ کل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشییع در مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان را یادآور شد و گفت: اعزام مبلغان نهج‌البلاغه در منطقه کاشان و ایجاد مدرسه آنلاین نهج البلاغه ویژه عموم افراد در کشور از جمله اقدامات موسسه درراستای ترویج نهج‌البلاغه بدون دریافت هیچ‌گونه کمکی از دولت و فقط به همت خیرین بوده‌است.

به گفته او، اعلام فراخوان جذب خانه‌های نهج‌البلاغه به مناسبت ۱۳ رجب نیز از دیگر اقدامات این موسسه است.

مدیرعامل مؤسسه امیرالمؤمنین (ع) کاشان، خاطرنشان‌کرد: تاکنون ۴۰ خانه نهج‌البلاغه در کاشان و دیگر استان‌های کشور ایجاد شده که مایه فخر و مباهات است.

 نخستین شارحان نهج‌البلاغه کاشانی بودند

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، اذعان داشت: در کتاب «الذریعه» بخش اولین‌های نهج‌البلاغه از علامه قطب راوندی و سید ابوالرضا راوندی به عنوان نخستین شارحان نهج البلاغه نام برده شده است.

او، افزود: «جمال الدین محمد بن حسین بن قریب کاشانی» نخستین حافظ نهج‌البلاغه است که معاصر "سید رضی" مولف نهج‌البلاغه بوده و این کتاب را از حفظ کتابت کرده و نخستین معجم نهج‌البلاغه نیز اثر «آیت الله آشیخ احمدی کاشانی» است.

 ماه رجب، بهار نهج‌البلاغه است

به گفته او، ماه رجب، بهار نهج‌البلاغه و این کتاب گران‌سنگ دومین کتاب بشر است که امام راحل همه را به تأسی از این کتاب نورانی و رهایی بخش بشر سفارش کرد.

 تاسی به نهج‌البلاغه راه نجات بشریت است

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، رمز سعادت انسان و راه نجات جوامع بشری را در تأسی به کتاب نهج البلاغه و پیروی از سبک زندگی علوی دانست و گفت: بر هر انسانی واجب است که با کلام امیرالمومنین انس داشته باشد.

او، افزود: همه ارگان‌ها و افراد وظیفه دارند از این میراث صیانت کنند درراستای تحقق پایتختی نهج‌البلاغه در کاشان انجام وظیفه کنند.
جامه عمل پوشانیده شود.

دارالمومنین کاشان با قدمت سیلک هفت هزارساله و مفتخر به علما، فقها، مراجع و دانشمندان بزرگ و نامداری همچون نراقیین، ملا حبیب الله و ملا فتح الله شریف کاشانی، ملا محسن فیض کاشانی، قطب راوندی، غیاث‌الدّین جمشید کاشانی، آیت اللّه آمیر سیدعلی یثربی کاشانی، سید ابوالقاسم کاشانی و هنرمندانی از جمله سهراب سپهری و کمال الملک دیار علم و فرهنگ است و حالا پایتختی نهج البلاغه کشور به افتخارات این دیار و اهالی آن اضافه شده است.

شایان ذکر است: فعالیت تخصصی موسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان از سال ۸۲ آغازشده است و تاکنون این موسسه بیش از ۵۰ حافظ تخصصی نهج البلاغه را تربیت کرده است که شماری از آن‌ها حافظ قرآن کریم و صحیفه سجادیه نیز هستند.

بیش از ۱۲۰۰ نفر نیز با آموزش‌های این موسسه حافظ و قاری جزء‌هایی از قرآن کریم و بخش‌هایی از نهج‌البلاغه هستند.

تاسیس نخستین مدارس شبانه روزی نهج البلاغه جهان اسلام و تشیع با تربیت شاگردانی از ایران و کشور‌های دیگر نظیر اندونزی، پاکستان و هندوستان و تربیت سالانه این ۳۰ تا ۵۰ نفر برای شرکت در دوره یکساله حفظ قرآن و نهج‌البلاغه از بین ۳۰۰ متقاضی از دیگر افتخارات این موسسه است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.