مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، از برگزاری کمیسیون رفع تداخلات استان برای تعیین تکلیف ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مهدی مروتی، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: در کمیسیون رفع تداخلات استان، در مورد تداخل مالکیتی ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تعیین تکلیف شد.

او افزود: در جلسه کمیسیون رفع تداخلات استان در مورد ۴ پلاک از شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و میبد که مورد تداخل بوده اند بحث و تبادل‌نظر شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: رفع تداخلات اراضی ملی، دولتی و مستثنیات یا زمین‌های کشاورزی مردم در سال‌های اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته و بسیاری از پرونده‌های موجود در این خصوص حل و فصل شده است.

مروتی بیان کرد: اجرای طرح‌هایی، چون حدنگاری یا کاداستر و نقشه برداری هوایی از اراضی و سند دار کردن زمین‌های کشاورزی نقش مهمی در کاهش اختلافات و تداخلات اراضی داشته است.

او یادآور شد: کمیسیون رفع تداخل اراضی برای حفظ حقوق متقابل مردم و دولت فعالیت می‌کند و بر اساس قوانین به تعیین و تکلیف اراضی دارای تداخل و اختلاف مالکیتی می‌پردازد.

مروتی ضمن بیان اینکه هدف اصلی از این طرح رفع موانع تولید در بخش کشاورزی و سنددار کردن زمین‌ها، در عین حال حفظ و حراست از زمین‌های ملی و منابع طبیعی است، ادامه داد: برای حل مشکل اراضی کشاورزان بایستی دستگاه‌های مسئول اقدامات لازم را انجام دهند تا بهره برداران دچار مشکل نشوند.

او در پایان یادآور شد: رفع تداخلات در استان به صورتی برنامه ریزی شده تا با تشکیل جلسات مشترک با سایر دستگاه‌های اجرایی مشکل اراضی کشاورزان مرتفع شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار