رئیس سازمان صمت استان اردبیل گفت: یک شرکت تعاونی و یک کارگاه قالی‌شویی مرتبط با فرش دستباف در اردبیل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: شرکت تعاونی تامین نیاز بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف روستایی و عشایری ترنج طلایی ایرانیان با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد ریالی در فاز اول برای ۵۰۰ نفر و در فاز دوم و سوم برای هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

او افزود: این شرکت با هدف تامین نیاز بافندگان، تولیدکنندگان، تامین مواد اولیه مرغوب، تهیه نقشه بر اساس سلیقه مشتریان، تضمین خرید و حمایت از اشتغال پایدار شکل گرفته و در تلاش است تا همه تولیدکنندگانی را که به صورت انفرادی فعالیت دارند، ساماندهی نماید تا کیفیت بافت و میزان تولید فرش دستباف را افزایش دهد.

صادقی بیان کرد: خرید تضمینی از هدف‌های دیگر این شرکت است تا بتواند با ارائه نقشه‌های احیا شده، صادراتی و مواد اولیه مرغوب و دستریس با رنگ‌های طبیعی، گیاهی و ثابت، محصولاتی را به صورت هدفمند تولید و از بافندگان حمایت کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: یک کارگاه قالی‌شویی و صنایع تکمیلی (رفوگری و مرمت) در اردبیل آغاز به‌کار کرد.

او افزود: این کارگاه در بخش ثمرین با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریالی راه‌اندازی شده است که برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

صادقی تصریح کرد: تلاش می‌شود در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است، زمینه تولید فرش بیش از پیش مهیا و با برقراری بیمه قالی‌بافان و حمایت از بافندگان، موانع پیش روی این هنر- صنعت از میان برداشته شود.

او در ادامه با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مفاد این تفاهم‌نامه شامل افراد قالی‌بافی است که تا کنون زیر پوشش بیمه قرار نگرفته‌اند و می‌توانند از کمک‌های دولتی استفاده کنند.

صادقی با اشاره به اینکه استان اردبیل در بیمه نمودن قالی‌بافان توانست رتبه نخست را در کشور کسب کند، افزود: بیمه تکمیلی درمان قالی‌بافان در این استان ۱۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار داده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.