معاون صنایع دستی استان اردبیل گفت: مشکلات فعالان صنایع دستی استان پیگیری و حل می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر محمودی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در بازدید از مرکز آموزش صنایع‌دستی نیر گفت: رونق و توسعه آموزش امسال جزو اولویت‌ها در حوزه صنایع دستی در راستای افزایش تولیدات در این بخش بوده و در این زمینه اقدامات مناسبی در سطح استان انجام شده است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: با وجود اینکه شیوع این ویروس آموزش‌ها در حوزه صنایع‌دستی را با مشکلاتی روبه‌رو کرد اما تلاش و جدیت بر این بوده تا بتوانیم در حد توان شاهد تداوم دوره‌های آموزشی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باشیم.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به مشکلات فعالان در بخش صنایع‌دستی استان گفت: اغلب این مشکلات شامل مواد اولیه، بیمه صنعتگران و وام مشاغل خانگی است که برای حل این مشکلات تلاش می‌کنیم.

محمودی با اشاره به کلاس‌های گلیم‌بافی و چرم‌دوزی مرکز آموزش صنایع‌دستی نیر افزود: برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی که از صنایع‌دستی با بازار فروش مناسب به شمار می‌رود، آموزش‌های لازم ارائه و پس از پایان دوره گواهی آموزشی برای آنها صادر می‌شود.

او از قول مساعد برای بررسی و رفع مشکلات صنعتگران حوزه صنايع دستي شهرستان نیر خبر داد و گفت: برای ایام پساکرونا برنامه‌های مختلفی در حوزه آموزش و تولید صنایع‌دستی تدارک دیده شده که امیدواریم با تحقق این هدفگذاری‌ها بتوانیم شاهد رونق هر چه بیشتر تولیدات در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۱:۱۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
فقط مسئولین عکس های تبلیغاتی گرفتن را بلد هستن