جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تاسیس انجمن یهودیان در کشور‌های حوزه خلیج فارس را زمینه ساز نهادینه شدن حضور رژیم صهیونیستی در این کشورها دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آرتی، رئیس اداره رسانه‌ای حماس از تاسیس انجمن یهودیان در برخی کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس انتقاد کرد.

رافت مره در واکنش به اعلام خبر تشکیل انجمن‌های مذکور از سوی تل‌آویو آن را زمینه ساز نهادینه کردن حضور رژیم صهیونیستی در این کشور‌ها دانست. این مقام جنبش مقاومت اسلامی افزود اینکار تخریب بیشتر امنیتی و اجتماعی را به بار می‌آورد و سقوطی تازه در سطح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

رئیس اداره رسانه‌ای حماس دلایل و توجیهات مطرح در خصوص این انجمن‌ها را ریاکاری توصیف کرد که نمی‌توان سرپوشی بر نقش مخرب رژیم صهیونیستی باشد.

روز دوشنبه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای خبر تاسیس انجمن یهودیان را در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس اعلام کرد.همچنین کانال عبری زبان «کان» روز دوشنبه اعلام کرد انجمن اقلیت‌های یهودی، سازمان یهودی جدیدی است که یهودیان ساکن در امارات، بحرین، عمان، عربستان، قطر و کویت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته این کانال، هدف از ایجاد این سازمان، کمک به یهودیان کشور‌های حاشیه خلیج فارس در مسائل مرتبط به آن‌ها مانند غذای حلال در دین یهود، تعالیم دینی و ازدواج و طلاق بر اساس این دین است.

بحرین تا چندی پیش تنها امیرنشین خلیج فارس بود که یهودی داشت، اما امارات در سال‌های اخیر یکباره شاهد اسکان نزدیک به یک‌هزار و پانصد یهودی شده که از اروپا، کانادا و آمریکا برای کار و تجارت راهی امارات شده‌اند. یهودیان ساکن در امارات روحانی و همچنین رئیس جامعه خود را دارند که این دو نیز ماه گذشته از توافق عادی‌سازی رابطه امارات و رژیم صهیونیستی به گرمی استقبال کردند.

بحرین دومین کشور حوزه خلیج فارس و چهارمین کشور عربی و اسلامی، بعد از مصر، اردن و امارات است که با عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، به سوی مبادله سفیر و گشایش سفارتخانه در تل‌آویو گام برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار