به منظور بهبود زندگی یهودیان در کشورهای حاشیه خلیج فارس انجمن «اقلیت‌های یهودی» در این کشورها تاسیس می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تاسیس انجمن اقلیت یهودی در کشور‌های حاشیه خلیج فارس به منظور بهبود زندگی یهودیان در این کشور‌ها خبر دادند.

به نوشته پایگاه اینترنتی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کانال عبری زبان «کان» روز دوشنبه اعلام کرد انجمن اقلیت‌های یهودی، سازمان یهودی جدیدی است که یهودیان ساکن در امارات، بحرین، عمان، عربستان، قطر و کویت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

به گفته این کانال، هدف از ایجاد این سازمان، کمک به یهودیان کشور‌های حاشیه خلیج فارس در مسائل مرتبط به آن‌ها مانند غذای حلال در دین یهود، تعالیم دینی و ازدواج و طلاق بر اساس این دین است.

این کانال افزود: سازمان جدید یهودی از تلاش‌ها برای رشد و شکوفایی زندگی یهودیان در کشور‌های حاشیه خلیج فارس خبر داد.

بحرین تا چندی پیش تنها امیرنشین خلیج فارس بود که یهودی داشت، اما امارات در سال‌های اخیر یکباره شاهد اسکان نزدیک به یک‌هزار و پانصد یهودی شده که از اروپا، کانادا و آمریکا برای کار و تجارت راهی امارات شده‌اند. یهودیان ساکن در امارات روحانی و همچنین رئیس جامعه خود را دارند که این دو نیز ماه گذشته از توافق عادی‌سازی رابطه امارات و رژیم صهیونیستی به گرمی استقبال کردند.

بحرین دومین کشور حوزه خلیج فارس و چهارمین کشور عربی و اسلامی، بعد از مصر، اردن و امارات است که با عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، به سوی مبادله سفیر و گشایش سفارتخانه در تل‌آویو گام برداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار