معاون خدمات شهری و امور اجرائی شهرداری آبادان از اجرای طرح تنوع بخشی به گونه های گیاهی آبادان توسط شهرداری آبادان با کاشت ۵۰ اصله نهال زیتون در بلوار ولایت خبرداد.

محمد حسین عبیات معاون خدمات شهری و امور اجرائی شهرداری آبادان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و منطقه دو شهرداری آبادان با بهسازی و راه اندازی دو گلخانه، در تدارک پرورش حداقل ۱۰ هزار اصله نهال درخت مثمر هستند تا به تدریج با کاشت آن در پارک ها، میادین و بلوارها، طرح تنوع بخشی به گونه های گیاهی آبادان با هدف تغییر در گونه های غالب گیاهی تحقق یابد.

او افزود: با همین رویکرد از دیروز ، اولین مرحله کاشت درختان مثمر از بلوار ولایت با استفاده از ۵۰ اصله نهال درخت زیتون آغاز شد و طی روزهای آینده با کاشت نخل در بلوار طیب و قدس ادامه خواهد داشت.

معاون شهردار در پاسخ به این سوال که چرا در بلوار ولایت از نهال نخل برای کاشت استفاده نشد، اظهار داشت: پیش از این قرار بود در این محور نخل کاشته شود اما کارشناسان مؤسسه نخل و گیاهان گرمسیری پس از بازدید و بررسی محل مورد نظر، توصیه کردند در این بلوار نخل کاشته نشود.به همین دلیل قرار است به جای بلوار ولایت در بلوارهای طیب و قدس ، به دلیل شرایط مناسب آنها، نخل کاشته شود.

عبیات خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که مطابق نظر شهردار پوشش گیاهی آبادان از وضعیت فعلی و گونه غالب کنوکارپوس تغییر کرده و به تناسب استعداد موجود و شرایط اقلیمی آبادان ، گونه های مختلف درختان مثمر را جایگزین آن کنیم.

انتهای پیام/ د                                             

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.