مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه از آغاز ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه از ۲۰ اسفند ماه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با بیان اینکه روزشمار انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه از ۱۸ اسفند ماه آغاز می‌شود، گفت : ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه از ۲۰ لغایت ۲۶ اسفند ماه به مدت هفت روز انجام خواهد شد.

او گفت : ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ۸ صبح ۲۰ اسفند ماه تا پایان وقت اداری ۲۶ اسفند در محل فرمانداری‌ها و بخشداری‌های سراسر استان کرمانشاه انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه افزود: جزئیات بیشتر در مورد چگونگی و مدارک مورد نیاز ثبت نام در انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها به زودی پس از تشکیل ستاد انتخابات استان‌ها و دستور وزیر کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.

او با اشاره به برگزاری ادوار قبلی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا ادامه داد: در سال‌های گذشته داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستا برای ثبت نام به سامانه معرفی شده مراجعه کرده و تنها برای احراز هویت و تصدیق مدارک در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور پیدا می‌کردند؛ اما تاکنون سامانه و حضوری و یا غیرحضوری بودن ثبت نام از سوی وزارت کشور اعلام نشده است.

بالایی افزود: در صورت نیاز به حضور داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اولویت کار قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کرمانشاه با اشاره به لزوم ارائه گواهی نداشتن سوءپیشینه و موافقت نامه با استعفا برای مشاغلی که نیاز به استعفا دارند، گفت: صدور موافقت نامه استعفا در همان روز ثبت نام برای داوطلبان عضویت در شورا‌های اسلامی شهر و روستا قابل قبول بوده و جای هیچ گونه نگرانی در این مورد نیست.

او با تاکید بر اینکه شورا‌های اسلامی شهر و روستا به عنوان نهادی غیرسیاسی می‌توانند سبب مشارکت مردم در اداره کوچک‌ترین تقسیمات کشوری یعنی شهر و روستا شوند، گفت: شایسته است که در این دوره شاهد حضور داوطلبانی انقلابی، مؤمن و متخصص باشیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.