مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بیش از هزار هکتار از باغات این شرکت بازسازی و بهسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسدالله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با توجه به اینکه از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ مجتمع کشت و صنعت مغان هزار و  ۲۰۰ هکتار آن بهره اقتصادی دارد و بقیه عمری بیش از ۳۰ سال دارند احیا و نوسازی آنها ضروری است تا بهره‌وری این بنگاه اقتصادی افزایش یابد.

او با بیان اینکه اصلاح و بهسازی باغات کشت و صنعت مغان یکی از اولویت‌هاست، افزود: در مرحله اول عملیات اصلاح، بهسازی و بازسازی ۱۰۰ هکتار از باغات آغاز شده و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در مراحل بعد در مجموع بیش از هزار هکتار از باغات کشت و صنعت مغان بهسازی و بازسازی خواهد شد تا میزان بهره‌وری از این باغات افزایش یابد.

محسن زاده فرسودگی و سن بالای درختان را از جمله دلایل افت تولید محصول باغات کشت و صنعت مغان برشمرد و بیان کرد: تلاش می‌شود با کاشت گونه‌های ثمربخش و سازگار با اقلیم منطقه باغات کشت و صنعت مغان علاوه بر احیا و بهسازی توجیه اقتصادی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با اصلاح، بهسازی و بازسازی باغات کشت و صنعت مغان و افزایش راندمان تولید محصولات می توان علاوه بر تامین نیاز داخلی مازاد آن را صادر و ارز وارد کشور کرد.

محسن زاده ادامه داد: در سال‌های اخیر ۴۷۰ میلیارد ریال برای باغات کشت و صنعت  مغان هزینه شده اما بدلیل فرسودگی درختان بهره‌‍وری از آن حتی به ۲۳۰ میلیارد ریال هم نرسیده است.

او با اشاره به بازدهی کم زراعت کشت و صنعت مغان در سال‌های اخیر، گفت: در این چند سال استاندارد لازم برای کشت و زرع و حتی کودپاشی فسفات در اراضی صورت نگرفته و از الگوی کشت هم در این شرکت غفلت شده است.

وی افزود: جهت دستیابی به راندمان بالا در تولید محصولات کشاورزی ، تمامی مراحل کشت، داشت (نگهداری) و برداشت اعم از تغذیه مناسب محصولات و مصرف به موقع نهاده در مزارع شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تلاش‌های پرسنل و کارشناسان در اولویت کاری قرار دارد.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.