رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: بیش از ۷۲ درصد واحد‌های صنعتی در این استان فعال است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: در سال جهش تولید سه رویکرد اصلی در بخش صنعت هدفگذاری شده که در کنار ایجاد واحدهای جدید فعال کردن واحدهای راکد و افزایش توان تولید واحدهای صنعتی موجود به عنوان راهبرد اصلی مدنظر قرار گرفته است.

او افزود: در سال جهش تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیش از ۱۹۲ پروانه بهره‌برداری صادر کرده که جهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد که به افزایش صادرات صنعتی نیز کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه سهم صنعت در اشتغال استان به بیش از ۳۰ درصد رسیده است، گفت: با ورود ۵۳ واحد صنعتی به چرخه تولید نه تنها اشتغال ۹۰۰ نفر فراهم شده بلکه توان تولید با محوریت صادرات تقویت شده است.

شایقی از پرداخت ۹هزار میلیارد ریال تسهیلات از منابع مختلف برای حمایت از صنعتگران خبر داد و افزود: در سفر اخیر وزیر صنعت به استان در کنار بازدید از کارخانه کامیون‌سازی مشگین‌شهر شاهد آغاز عملیات احداث کارخانه فرآوری مواد معدنی مشگین‌شهر بودیم تا مس و مولیبدن استخراج شده در این منطقه به محصولات باارزش تبدیل و افزایش ثروت مردم این منطقه را شاهد باشیم.

او تصریح کرد: در کنار ایجاد و احیای واحدهای راکد افزایش ظرفیت تولید در واحدهای موجود نیز تا ۸۰ درصد مورد توجه قرار گرفته که امید است وزارت صمت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران در استان با بسته‌های حمایتی و مشوق‌های مورد نظر پشتیبانی کند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.