مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: سامانه اعلام حریق در مجتمع بندری امام خمینی (ره) بروزرسانی شد و در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با هدف حفاظت از اموال و کاهش خسارات وارده به روساخت‌ها و تجهیزات مجتمع بندری امام خمینی(ره) با نصب و بروزرسانی تجهیزات اعلام حریق شامل؛ دتکتورها، فلاشرها، آژیرها و پوش باتون‌ها در همه ساختمان‌های مجتمع بندری، سیستم مذکور ارتقا یافت.

او افزود: به دنبال بروزرسانی این سامانه، علاوه بر گسترش دامنه‌ رصد و پایش نقاط مختلف، واکنش به‌ هنگام نیروهای امدادی افزایش پیدا کرده و ضریب ایمنی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به گذشته توسعه می‌یابد.

دریس اظهار داشت: میزان سوانح و حوادث ناشی از حریق در مجتمع بندری امام خمینی(ره) در یک سال قبل با کاهش قابل توجهی به حداقل ممکن رسیده است.

بندر امام خمینی (ره) یکی از بندر‌های استان خوزستان ایران در خور موسی در خلیج فارس است و اداره کل بنادر و دریانوردی و اداره بندر امام خمینی (ره) نیز پس از بندر شهید رجایی بزر‌ترین بندر تجاری ایران محسوب می‌شود که آزادراه ۵ و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.