معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : در سه سال گذشته با احیای ۵۳۰ واحد صنعتی راکد،چهار هزار و ۸۰۰ شغل در این استان ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت : از سه سال گذشته دولت طرح احیای واحد‌های راکد را به صورت ویژه در استان کرمانشاه در دستور کار قرار داد.

او احیا و توسعه واحد‌های راکد را یکی از مهمترین راهکار‌ها برای مبارزه با معضل بیکاری استان دانست و گفت : تقریبا می‌توانیم بگوییم که هیچ واحد راکد قابل احیایی در سطح استان وجود نداشته است که برای بهبود وضعیتش تلاش نکرده باشیم.

او افزود: براساس اعلام معاون استاندار کرمانشاه، واحد‌های قابل احیای استان برای بازگشت به چرخه تولید اولویت بندی شده و هر دستگاه اجرایی پیگیر احیای یک سری از آن‌ها شده است.

حاتمی با اشاره به اینکه رکود منجر به دلسرد شدن سرمایه گذاران جدید می‌شود، افزود: بازگشتن به چرخه تولید واحد‌های از کار افتاده نه تنها به اشتغال استان کمک می‌کند بلکه چهره زیبایی از فضای اقتصادی کرمانشاه به نمایش می‌گذارد.

شهرک تولید مواد لبنی در کرمانشاه ایجاد می‌شود

او با اشاره به واحد‌های راکدی که اکنون در دستور کار برای فعال سازی قرار دارد، گفت: کارخانه پنیر غرب که ۳۰ سال است تعطیل شده است به زودی به چرخه تولید باز خواهد گشت.

معاون استاندار کرمانشاه افزود: علاوه بر اینکه کارخانه بزرگ پنیر غرب به چرخه تولید باز خواهد گشت، در طراف آن نیز شهرک تولید مواد لبنی با کمک سرمایه گذاران بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

حاتمی به فعال سازی کارخانه پارچه بافی کرپ‌ناز اشاره کرد و گفت: در اطراف این واحد اقتصادی که پارسال احیا شد، یک شهرک صنعتی برپایه تولید مواد سلولزی ایجاد می‌شود.

واگذاری واحد‌های تملک شده توسط بانک‌ها

معاون استاندار کرمانشاه واگذاری واحد‌های تملک شده توسط بانک‌ها را یکی از برنامه‌های اساسی مجموعه مدیریت استان برای اشتغال زایی عنوان کرد.

حاتمی افزود: پارسال با پیگیری‌های بسیار توانستیم ۲۳ واحد اقتصادی را که توسط بانک‌ها تملک شده بود، واگذار کنیم تا بار دیگر به چرخه تولید باز گردند.

او ادامه داد: از ابتدای امسال واگذاری ۱۹ واحد را در دستور کار قرار دادیم، اما توانستیم از برنامه ریزی خود فراتر رفته و ۲۵ واحد را واگذار کنیم.

 معاون استاندار کرمانشاه گفت: ۲۳ واحد اقتصادی دیگر اکنون در تملک بانک‌ها هستند که به زودی آن‌ها نیز به بخش خصوصی واگذار خواهند شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.