مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: در شرایط فعلی پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهمترین راه مقابله با بیماری کرونا است.

حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بیان داشت: در شرایط فعلی با وجود واکسن بیماری کرونا که نیاز به دو دوره ۲۱ روزه دارد اگر به طور متوسط هر ماه یک میلیون نفر را واکسینه کنیم زمان زیادی طول می‌کشد تا کل کشور بر علیه این بیماری واکسینه شود پس باید با استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمعات، کم کردن رفت و آمد‌های خانوادگی و شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون در دفع بیماری از خود و جامعه کوشا باشیم.

حسینی افزود: به تبع تغییر ماهیت ویروس و به وجود آمدن شرایط زرد و نارنجی و یا قرمز محدودیت‌های اجتماعی تغییر می‌کند لذا خواهشمندیم مردم در این زمینه با رعایت نکات بهداشتی در حفظ جامعه از وجود این ویروس و نیز کمک به کادر درمان حوزه سلامت شهرستان را یاری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد خاطرنشان کرد: عوامل مهمی که در افزایش انتقال بیماری نقش دارند شامل فضا‌های سرپوشیده با تهویه نامناسب و ناکافی، شلوغی و تجمع افراد، تماس نزدیک، مدت تماس و نوع فعالیت افراد است.

حسینی اظهار داشت: با توجه به نمودار‌ها پیک دوم تعداد بیماران بستری و فوتی دو برابر موج اول و در در پیک سوم سه برابر موج اول بود در صورت وقوع پیک چهارم با این سرعت امکانات و خدمات ارائه شده به بیماران با مشکل جدی در شهرستان مواجه خواهد شد پس ما باید با رعایت شیوه های بهداشتی کمک کنیم تا در صورت وقوع پیک چهارم سیر بیماری با شیب کندتری حرکت نماید و شاهد عدم محرومیت خانواده‌ها از حضور عزیزان شان باشیم.

او در پایان اضافه کرد: اکثر مردم شهرستان در این مدت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده اند، ولی گا‌ها بعضی از صنوف و کارگاه‌های صنفی بر اساس مشاهدات و بازدید‌های کارشناسان بهداشتی با عادی انگاری و ساده انگاری و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازند که با این افراد برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.