مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: بیمه شدگان نگران نباشند، نسخه الکترونیک به تمامی داروخانه هاو آزمایشگاه‌ها در سراسر کشور ارسال میشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  اکرم مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان  با اشاره به اینکه طرح نسخه الکترونیک در چند ماه گذشته راه اندازی شده است گفت: بیش از ۱۷۰ پزشک نسخه‌ها را به صورت الکترونیک بدون نیاز به دفترچه ثبت می‌کنند و این نسخه به تمامی داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها در استان سمنان و سراسر کشور ارسال می‌شود.

اکرم از چاپ نشدن دفترچه بیمه از ابتدای اسفند خبر داد و گفت: اگر بیمه شده‌ای برگه‌های دفتر چه بیمه اش به اتمام رسید با استفاده از کارت ملی هوشمند، شناسنامه و جلد دفترچه خود میتواند به پزشک طرف قرار داد مراجعه کند که نسخه الکترونیک به تمامی داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی‌ها ارسال می‌شود.

او  افزود: اگر بیمه شده‌ای با داشتن کارت ملی هوشمند، شناسنامه و جلد دفرتچه به پزشکی مراجعه کرد که طرف قرار داد نبود، پزشک مدنظر با استحقاق بیمه مریض از طریق کد ملی در کارت کلی، شناسنامه و جلد دفترچه بیمه، در سرنسخه آزاد می‌تواند نسخه بیمار را بنویسد و بیمار با این سرنسخه آزاد در هر داروخانه‌ای میتواند از دارو‌های تحت پوشش بیمه استفاده کند.

اکرم از استحقاق بیمه شدگان از سه طریق خبر داد و گفت: پزشکان با داشتن کد ملی بیمار میتوانند از طریق سامانه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی، احراز هویت بیمه‌ای بیمار را دریافت کنند، اما ساده‌ترین روش استفاده از کد *۴*۱۴۲۰ # است که با وارد کردن کد ملی بیمار، استحقاق سنجی بیمه‌ای انجام میشود.

به گفته او، اگر بیمه شده‌ای بیمه تکمیلی هم داشته باشد، نسخه الکترونیک برای بیمه تکمیلی هم ارسال میشود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان افزود: پزشکانی که طرف قرارداد نیستند، میتوانند با مراجعه به سامانه سامانه tamin.ir در طرح نسخه الکترونیک شرکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار