رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیشترین تعداد کارخانه‌های داروسازی غرب کشور در این استان مستقر هستند که جهاد دانشگاهی باید ارتباط خود را با این واحد‌ها تقویت کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمدرضا نیکبخت،رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: لرستان کارخانه‌های داروسازی متعددی دارد و در این زمینه برند (نام تجاری) که ضرورت دارد و جهاددانشگاهی باید رابطه خود را با این واحد‌ها گسترش دهد تا در حوزه تحقیق، توسعه و علم به جایگاه بالاتری برسد.

او با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان ناباروری در کنار جهاد دانشگاهی است ادامه داد: لرستان ویژگی‌های قومی، قبیله‌ای و علمی بسیاری دارد و باید بیشتر مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به شیوع کرونا در جهان افزود: همه آزمایشگاه‌های دنیا برای تولید واکسن این ویروس در تلاش هستند که در حال حاضر ۹۰ درصد دارو‌ها و ۸۲ درصد مواد اولیه دارویی در کشور تولید می‌شود.

رییس سابق جهاد دانشگاهی لرستان نیز گفت: جهاد دانشگاهی در مدت ۱۷ سال فعالیت، به یک نهاد مطرح در استان تبدیل و روحیه و فرهنگ جهادی در این سازمان نهادینه شده است.

سید علی نادر دهقانی افزود: سالانه ۱.۵ میلیارد تومان فروش فناوری و نشا در استان داشته ایم بنابراین لرستان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه دارد که باید کار‌های موثری در این راستا انجام شود.

او اظهار کرد: جهاد دانشگاهی لرستان سه پروژه بزرگ شامل مرکز درمان ناباروری، گلخانه کوهدشت و مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بام را طراحی و اجرا کرده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.