به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دخل و خرجشان با هم نمیخواند؛ رانندگان ناوگان تاکسیرانی که با آمدن ویروس کرونا روزهای سختی را پشت سر میگذارند.
با هر کدام از آنها که صحبت میکنی از کرایههای پایین و هزینههای سنگین قطعات خودرو گلایه دارند.
برخی از این رانندگان تاکسی میگفتند که باید ۷ روز هفته را کار کنیم تا خرج خرید تجهیزات خودرویمان را در پایان هفته تأمین کنیم.
خودروی اغلب این رانندگان تاکسی تقریبا ۱۰ سال کرده و فرسوده بود و مسافران این ناوگان نیز از وضعیت بد تاکسیها ناراضی بودند و دادشان در آمده بود.
بر اساس آخرین آمارها، حدود ۱۹۲ هزار تاکسی فرسوده در سطح خیابانهای شهر تهران تهران در حال تردد هستند.
همچنین به گفته ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، علی رغم اینکه از سال ۸۵ تاکنون توانستیم بالغ بر ۷۵ هزار تاکسی را نوسازی کنیم و اکنون با انباشت فرسودگی تاکسیها مواجه هستیم.
برخی از رانندهها میگفتند که برای تبدیل خودروهای فرسوده باید پول نقد داشته باشند که این کار از توان آنها خارج است.
از طرف دیگر هم اگر بخواهند وسیله کارشان را قسطی تعویض کنند، شرایط دشوار خود را دارد و کسی هم به دادشان نمیرسد.
حال گرد و خاک پاسکاری و عدم پاسخگویی برخی از دستگاههای مسئول در این زمینه در چشم این رانندگان تاکسی و مسافران آنها میرود.
بیشتر بخوانید
به گفته ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور، بانکها در زمینه نوسازی تاکسیهای فرسوده همکاریهای لازم را انجام نمیدهند و ضرورت دارد که شهرداریهای شهرهای بزرگ همانند تهران، اصفهان و مشهد به این موضوع ورود کنند.
هرچند قیمت خودرو در روزهای اخیر دستخوش تغییراتی شده و تعویض خودروهای فرسوده برای رانندگان تاکسی کاری بسیار سخت شده است، اما با حمایت و هماهنگی بیشتر بین دستگاههای مرتبط میشود سنگینی این بار را روی شانههای رانندگان زحمتکش تاکسی کمتر کرد.
انتهای پیام/