مجری طرح پایش سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون بیش از ۷ هزار نفر از پرسنل دانشگاه (۵۳% خانم و ۴۶% آقا) جهت انجام تست‌ها به مرکز مراجعه نموده‌اند که برای بیش از ۴ هزار و ۵۰۰نفر پیگیری سالیانه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اسلامی مجری طرح پایش سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص افزایش شیوع بیماری‌های مزمن در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، کبد چرب به ترتیب بیشترین آمار ابتلا و تشدید بیماری را در پیگیری سالیانه داشته اند بطوریکه بیماری کبد چرب با ۱۵%، بیماری تیروئید با ۱۱%، هایپرتنشن با ۱۲% و دیابت با ۶% از جمله شایع‌ترین موارد یافت شده در بین کارکنان بوده است.

او افزود: با مشارکت حداکثری همکاران و کارکنان دانشگاه حجم نمونه لازم برای این طرح فراهم شود تا در سال‌های آینده با تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و بهبود سطح کمی و کیفی مطالعات در سطح دانشگاه گام بلندی در راستای پیش‌گیری از بیماری‌های مزمن در سطح جامعه برداریم.

خدمت رسانی به پرسنل دانشگاه

مجری طرح پرشین کوهورت گفت: فرآیند پایش سلامت در امسال با حمایت مستقیم رئیس دانشگاه انجام شده و تیم مجری با انجام معاینات مختلف از قبیل بیماری قلبی عروقی، دیابت، کبد چرب، سونوگرافی تیروئید و شکم و لگن، تست تعیین سن عروق مرکزی، تن‌سنجی (آنتروپومتری)، معاینه ارتوپدی، نوار قلب (الکتروکاردیوگرافی)، آزمایش خون و ادرار و بینائی سنجی و شنوائی سنجی، تست بویایی و چشایی به پرسنل دانشگاه خدمات رسانی می‌کنند.

گفتنی است در حال حاضر مرکز پایش سلامت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مکان جدیدواقع در جنب پارکینگ طبقاتی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انتقال یافته است که از نظر مکانی و امکانات محیطی از دسترسی بیشتری برخوردار می‌باشد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.