کارشناس برنامه سلامت میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۴۵ هزار میانسال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه غربالگری شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه واله کارشناس برنامه سلامت میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۴۵ هزار و ۱۵۴ نفر میانسال در جمعیت تحت پوشش دانشگاه غربالگری شده‌اند که از این تعداد ۲۲ هزار و ۹۴۹ نفر مرد و ۲۲ هزار و ۲۰۵ نفر زن بوده اند.
 
او افزود: در سه ماهه سوم امسال با توجه به غربالگری موارد ابتلا به ویروس کرونا و پیامد‌های ناشی از آن مربوط به گروه سنی میانسالان که شامل افراد ۳۰ تا ۵۹ ساله می‌شود بعد از بررسی انجام شده تعداد میانسالان زن ارجاع داده شده به مراکز منتخب ۱۶ ساعته و بیمارستان‌ها بیشتر از مردان میانسال هستند.

کارشناس برنامه سلامت میانسالان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: تعداد موارد بستری و مرگ و میر ناشی از موارد مثبت بستری در بیمارستان‌ها در مردان تقریبا دو برابر زنان میانسال است و این آمار نشانگر این است که مرد‌ها نسبت به پیگیری علائم بیماری و مراجعه به پزشک قبل از شدت و اوج گرفتن علائم توجه کمتری نشان داده و به ندرت اقدامات پیگیری وضعیت سلامت و بیماری را انجام می‌دهند.

واله بیان کرد: ضروری است همکاران ارائه دهنده خدمت در سطح مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت با مداخله لازم نسبت به آگاه‌سازی این گروه سنی به‌خصوص مردان و انجام رهگیری‌ها و مراقبت‌های به موقع از پیشرفت بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام/ا. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.