افزایش شیوع کرونا در جنوب خراسان رضوی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: عادی‌انگاری مردم نسبت به شیوع ویروس کرونا و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی موجب افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: هم اکنون شهرستان‌های گناباد و بجستان به ترتیب در وضعیت زرد و آبی از نظر شیوع ویروس همه گیر کرونا قرار دارند و تعداد موارد بستری و فوتی ناشی از این بیماری کاهش یافته است، ولی این وضعیت شکننده است و در صورت فقدان توجه کافی مردم به رعایت مسائل پیشگیرانه و دستورالعمل های بهداشتی دوباره به وضعیت نارنجی و حتی قرمز تغییر می‌یابد و شاهد افزایش موارد بستری و فوتی ناشی از بیماری کووید ۱۹ خواهیم بود.

او افزود: با تغییر رنگ‌های شیوع کرونا توجه مردم به رعایت دستورالعمل های بهداشتی کاهش یافته و هم اکنون ۶۵ تا ۷۰ درصد مردم این مناطق از ماسک استفاده می‌کنند و این زنگ خطر شیوع ویروس همه گیر کرونا را در این مناطق دوباره به صدا در آورده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد ادامه داد: برخی تغییر رنگ‌بندی مناطق را به معنی قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و رفع خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌دانند در صورتی که این باور اشتباه باعث کم‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و رفتار‌های پیشگیرانه و در نتیجه افزایش میزان ابتلا به این بیماری می‌شود.

باذلی با اشاره به حضور مردم در اجتماعات و مجالس عروسی در تالار‌ها و منازل را به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های مهم در شیوع ویروس همه گیر کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان دانست و بیان کرد: از یکایک افراد جامعه خواهشمندیم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تا حد امکان از حضور در اجتماعات بپرهیزند، چون این مساله از عوامل مهم در فراگیری بیماری کووید ۱۹ است.

او تصریح کرد: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم میخواهیم که آیین بهره برداری از طرح‌های دهه فجر را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مسائل پیشگیرانه و تعداد کم شرکت کنندگان و تا جایی که امکان دارد به صورت آنلاین برگزار کنند.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.