سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از احداث ۵ کتابخانه در شهر‌های مختلف استان با استفاده از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس حسین زاده سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به دیدار با آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت الله شفیعی از جنس کتاب و کتابداران و ما هستند و کتابداران او را از خودشان می‌دانند.

او با بیان اینکه در ۵ سال اخیر ۱۶ کتابخانه در در مناطق کم برخودار و محروم استان افتتاح شده است، افزود: به جز شهر الهایی تقریبا همه شهر‌های خوزستان صاحب کتابخانه هستند و هم اکنون از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت ۵ کتابخانه در گتوند، بهبهان و کارون احداث خواهد شد.

حسین زاده با بیان اینکه کار‌های خوبی در حوزه کتابخانه‌ها در حال انجام است، اظهار داشت: در حال آماده سازی طرحی به نام پیک کتاب متناسب با شرایط کرونایی استان هستیم که در قالب این طرح افراد پس از مراجعه به سایت کتابخانه‌های عمومی خوزستان و انتخاب نام کتاب، آن را از طریق پیک کتاب و در بسته مخصوص کاملا بهداشتی دریافت می‌کنند و پس از مطالعه آن‌ها دوباره کتاب با یک تماس به دست پیک کتاب تحویل و به کتابخانه برگردانده می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه کرونا تا مدت نامعلومی وجود خواهد داشت، اجرای این طرح موجب حذف مراجعات غیرضروری و تجمعات و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌شود و علاوه بر آن کتاب را در سبد مطالعات مردم در دوره کرونا قرار می‌دهد و فاصله بین مردم و کتاب را کم می‌کند.

حسین زاده ادامه داد: انتظار داریم مسئولان به حوزه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی بیشتر توجه کنند و اولویت بیشتری را به کتابخوانی و کتاب دهند.

آیت الله شفیعی: ۵ هزار جلد کتاب مرجع در کتابخانه شخصی خودم دارم

آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: کتاب چیز خوبی است و خوبی کتاب به همه چیز آن از خریدار، فروشنده و بخشنده و دارنده آن سرایت کرده است و هم اکنون ۵ هزار جلد کتاب در منزل دارم که همه آن‌ها کتاب‌های مرجع و منبع هستند.

او اظهار کرد: من ۱۴ سال رییس کل دادگستری خوزستان بودم و پس از دوره ریاست مسئولان وقت پیشنهاد تأسیس حوزه علمیه را به من دادند، اما من دوست داشتم کتابخانه تأسیس کنم، چراکه به داشتن کتاب و کتابخانه علاقه دارم، همچنین ۲۳ هزار جلد کتاب هم در کتابخانه عمومی شهید سید مرتضی شفیعی نگهداری می‌کنم و کتاب‌های فرزندم را پس از شهادت به این مکان منتقل کردم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.