رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:طرح سردار شهیدسلیمانی با هدف شکستن زنجیره انتقال کرونا با سه محور مراقبت، حمایت و نظارت در استان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان,رشید حیدری مقدم, رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با اجرای این طرح ۶۵ هزار نفر افراد در معرض بیماری مراقبت و رهگیری شدند گفت: همچنین از ۳۰۴ بیمار مراقبت در منزل انجام شده، در حالی که اگر این افراد وارد بیمارستان می‌شدند بیمارستان با مشکل مواجه می‌شد.

او افزود: همچنین در اجرای این طرح، ۴۲۱ تیم حمایتی ۱۰ هزار خانوار را زیر پوشش اقلام حمایتی قرار دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه طرح سردار شهید قاسم سلیمانی در سه بخش نظارتی، حمایتی و مراقبتی اجرا می‌شود، افزود: در این طرح، طبق دستورالعمل ابلاغی، تیم‌هایی متشکل از ۱۰ بسیجی، پزشک و پرستار در مجموع ۱۵ نفر در کنترل بیماری کرونا به بیماران خدمات می دهند.

حیدری همچنین با بیان اینکه هم اکنون از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان ، سه شهرستان سه شهرستان اسدآباد، فامنین و کبودراهنگ در شرایط آبی و هفت شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

او بیان کرد: تدبیر مسئولان و همراهی مردم موجب خروج استان از وضعیت نارنجی کرونا شد به نحوی که وضعیت چهار شهرستان «بهار، تویسرکان، رزن و درگزین» که در هفته دوم بهمن نارنجی بود هم اینک به شرایط زرد تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در یک هفته گذشته به طور متوسط مرگ و میر بیماران کرونایی بین صفر و یک متغیر بوده است .

حیدری مقدم گفت: بررسی طغیان‌های رخ داده موید این است که علت ۳۴ درصد ابتلا به کرونا شرکت در اجتماعات، ۶۱ درصد تماس درون خانگی و پنج درصد رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعات در محیط کاری بوده است.

او ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک از  سوی خدمات دهندگان و رعایت بهداشت و حفاظت فردی ۸۴ درصد و رعایت فاصله گذاری اجتماعی نیز ۷۸ درصد بوده است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار