نیروگاه برق اهواز بدست صنعتگران ایرانی آذرآب نوسازی شد.

ه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، نیروگاه برق اهواز بدست صنعتگران ایرانی آذرآب طی کمتر از دو سال نوسازی و دوباره در مدار راه اندازی قرار گرفت.

نیروگاه اهواز که دارای نقشه انگلیسی بود و سه دهه پیش دچار انفجار شد و کارکرد آن به ۱۲ درصد رسید در وانفسای کمبود برق و نیاز منطقه به خصوص در فصول گرم بدست صنعتگران آذرآب باز طراحی و  نوسازی شد و کارکرد آن به بیش از ۹۵ درصد رسید.

محمدی نیکو مدیر طرح نوسازی نیروگاه اهواز با بیان اینکه این نیروگاه سد تولید در شرایط کرونایی را هم شکست گفت: در قالب این طرح بیش از ۵۰ هزار قطعه ریز و درشت طراحی و ساخته و همزمان نصب شد.

محمدی نیکو باز طراحی نیروگاه اهواز را به دلیل غیر قابل استفاده بودن نقشه‌های قدیمی و ناقص بودن کار توان فرسا دانست.

او اضافه کرد: با این حال صنعتگران آذرآب از پس این کار برآمدند و توانستند برگ زرین دیگری بر افتخارات کارخانه بومی آذرآب بیفزایند.

مدیر طرح نوسازی نیروگاه اهواز با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کارگر و مهندس در پروژه مشغول کار بودند بیان کرد: ۹۵ درصد باز طراحی نیروگاه ساخته و نصب شده و امید است تا پایان سال در مدار تولید قرار گیرد.

باز طراحی و نوسازی نیروگاه اهواز از خروج ۳ میلیون دلار ارز کشور جلوگیری و یک دهم هزینه برون سپاری و ساخت توسط خارجی‌ها ساخته شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.