مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: در طول ۹ سال گذشته، این استان به عنوان بزرگترین تولید کننده گندم در کشور مطرح شد.

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شرایط قبل از آغاز خرید کالا‌های اساسی مانند گندم و دانه روغنی کلزا را مطلوب دانست و گفت: تاکنون نیازسنجی هر کدام از شهرستان‌ها باتوجه به میزان سطح زیر کشت این ۲ محصول از سوی کمیته خرید استان به عمل آمده است.

او اظهار داشت: امسال ۶۴۷ هزار هکتار از مزارع خوزستان زیر سطح کشت ۲ محصول استراتژیک کشور قرار گرفته که با وجود رشد ۴۳ درصدی نسبت به مدت مشابه  تنها ۱ درصد از این افزایش مربوط به کاشت گندم بوده و این موضوع بیانگر استقبال خوب کشاورزان خوزستانی در زمینه تولید گیاه کلزا در استان است.

جهان نژادیان با ارائه گزارشی از نحوه برنامه ریزی و گام‌های تعیین شده از سوی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و همچنین عملکرد خرید تضمینی امسال این اداره کل خواستار اراده جمعی مسئولان ذیربط برای رفع نواقص احتمالی و برنامه ریزی آغاز بکار مراکز خرید بر اساس جدول زمانبندی شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با ابراز خرسندی از عملکرد مناسب کلیه عوامل مرتبط در طول خرید گندم و کلزا  گفت: امسال برای اولین بار است که با پایان یافتن فصل خرید به سرعت کار انتقال محصولات از مراکز خرید به سیلو‌های استاندارد به اتمام رسید و علاوه بر آن موفقیت چشم گیری نیز در خصوص بستن حساب‌های خرید گندم و دانه روغنی کلزا بدست آوردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر مطابق برنامه ریزی‌های انجام شده عمل کردیم و امیدواریم تا قبل از شروع فصل برداشت به آمادگی کامل رسیده و بتوانیم برگ زرینی دیگر در کارنامه موفق خوزستان ثبت کنیم.

او بیان داشت: جلساتی در خصوص میزان تولید و سرعت برداشت بسیار کوتاه در خوزستان با حضور رئیس جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، معاونین و سایر مدیران شهرستان‌ها برگزار شد وهمچنین ثبت نام کشاورزان جدید در سامانه پهنه بندی، تامین کمباین و سوخت آن، آماده سازی مراکز خرید و دعوت از مسئولان بانک کشاورزی و شرکت‌های حمل و نقل مورد بررسی و گفتگو قرار گرفت و تمهیدات قابل توجهی به دلیل اهمیت کشت گندم و دانه روغنی کلزا اتخاذ شد.

جهان نژادیان با اشاره به میزان تولید گندم در خوزستان و عملکرد آن در فراهم سازی نان ۱۵ میلیون نفر از هموطنان افزود: در طول ۹ سال گذشته استان به عنوان بزرگترین تولید کننده در کشور مطرح شد و امید است با همت و یاری مسئولان ذیربط بتوانیم در سال آینده علاوه بر حفظ عنوان برتری در تولید گندم، مقام نخست تولید و خرید دانه روغنی کلزا را نیز به استان خود اختصاص دهیم.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.