بنی فری گفت: رکورد خرید گندم و کلزا با تلاش تعاون روستایی استان خوزستان طی ۲ سال زراعی شکسته شد.

جمشید بنی فری مدیر تعاون روستایی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رکورد خرید بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم و بیش از ۸۷ هزار تن کلزا از کشاورزان با تلاش تعاون روستایی استان طی ۲ سال زراعی ۹۷-۹۸ و ۹۸-۹۹ شکسته شد.

او گندم و کلزا خریداری شده از کشاورزان را از مرغوب‌ترین محصولات کشاورزی کشور عنوان کرد و افزود: خرید این محصولات استراتژیک در شرایط سخت و طاقت فرسای گرما تابستان و ماه مبارک رمضان و ویروس کرونا انجام شد.

بنی فری یکی از تعهدات اخلاقی و اجتماعی تعاون روستایی خوزستان تامین غذای سالم برای مردم عنوان کرد و بیان داشت: از این رو کیفیت محصولات کشاورزی و سلامت آن برای ما در اولویت قرار دارد و سعی کردیم در مراکز خرید خود با رعایت استاندارد‌های بهداشتی در این موضوع مهم به نتیجه برسیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تعاون روستایی در ۲ سال گذشته مانع بروز مشکلات در زمینه خرید گندم و کلزا به خصوص از سوی دلال‌ها و واسطه‌ها شده است، ادامه داد: در مدت مذکور بیشترین هجمه‌ها در زمان خرید این محصولات به اداره تعاون روستایی شده است، زیرا دلالان و واسطه‌ها در مدت فوق با دست خالی روبرو شدند.

مدیر تعاون روستایی خوزستان اظهار داشت: قطع دست واسطه‌ها و دلالان، مانع از وارد شدن خسارت به شرکت‌های تعاون روستایی و از خرید توافقی گندم و کلزا و همچنین از دریافت گندم‌های آلوده و مراقبت از خرید بدون درصد بالای رطوبت و مبارزه با قاچاق گندم شد که اقدامات فوق از جمله دستاورد‌های تعاون روستایی خوزستان در ۲ سال اخیر بوده است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: خرید گندم ، خرید کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.