سوامیناتان گفت: گزارش‌های مقدماتی از آفریقای جنوبی وجود دارد که نشان می‌دهد امکان ابتلای بهبودیافتگان کرونا به گونه‌های جدید کووید۱۹ وجود دارد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی اطلاعاتی در مورد عفونت مجدد با گونه‌های جدید کووید۱۹، علی‌رغم وجود آنتی بادی‌های ویروس دارد.

او گفت: ما در حال حاضر گزارش‌هایی درباره عفونت مجدد با گونه جدیدی از ویروس کرونا دریافت می‌کنیم و گزارش‌های مقدماتی از آفریقای جنوبی وجود دارد که نشان می‌دهد افرادی که قبلا بهبود یافته اند می‌توانند دوباره آلوده شوند.

به گفته سوامیناتان، اکنون مطالعاتی در مورد میزان مصونیت از ابتلا به ویروس کرونا در افرادی که قبلاً خود بیمار بوده اند در حال انجام است. با این حال، بیشتر کسانی که در برابر کرونا واکسینه شده اند، به شکل خفیف ویروس را حمل می‌کنند.

او ادامه داد: همچنین شواهد مقدماتی وجود دارد که نشان می‌دهد واکسیناسیون میزان ویروس را کاهش می‌دهد و احتمال انتقال کووید۱۹ پس از واکسیناسیون نیز کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار